Vyučující
|
-
Sedláková Danuše, Mgr.
-
Balvínová Lenka, M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Jídlo, španělská kuchyně. 2. Slovesa gustar, encantar, u lékaře. 3. Lidské tělo, sloveso doler 4. Vyjádření souhlasu a nesouhlasu, restaurace, bar 5. Počasí na pobřeží, vnitrozemí a na horách, vazba estar + gerundio 6. Roční období, konstrukce Hacer + muy/mucho + podstatné / přídavné jméno 7. Nákupy, obchody, nákupní seznam 8. Španělské zvyky, sociální vztahy ve Španělsku 9. Narozeninová oslava, vyjádření pochybností, nerozhodnosti nebo neznalosti 10. Gazpacho, číslovky základní (dokončení) 11. Plány a projekty, konstrukce Ir a+infinitiv, připomínky, přijetí a odmítnutí návrhu 12. Vyjádřění povinnosti, cestování, rozvrh, předpřítomný čas 13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat abecedu, |
- rozlišit mužský a ženský rod, |
- rozlišit jednotné a množné číslo, |
- rozlišit určitý a neurčitý člen, |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen, |
- vyjmenovat číslovky 0-101, |
- pojmenovat základní předměty ve třídě, |
- pojmenovat základní části domu a kusy nábytku, |
- rozlišit základní předložky, |
- pojmenovat příbuzenské vztahy, |
- pojmenovat kusy oblečení, |
- pojmenovat dopravní prostředky, |
- rozlišit tvary zvratných sloves, |
- pojmenovat volnočasové aktivity a denní činnosti, |
- vyjmenovat části dne a dny v týdnu |
Odborné dovednosti |
---|
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci, |
- představit sebe i známou osobu, |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení, |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se povolání, rodiny, své osoby, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa), |
- popsat jednoduchým způsobem oblečení, |
- podat informace o čase, místě, |
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci, |
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit jednotlivá jídla a chody, |
- pojmenovat části lidského těla, |
- pojmenovat základní léky, |
- pojmenovat názvy obchodů, |
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky, |
- pojmenovat základní kuchyňské náčiní, |
- pojmenovat základní součásti města, |
- rozlišit tvary minulého času préterito indefinido, |
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen, |
- rozlišit tvary neurčitých zájmen, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- pojmenovat stavy počasí, |
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler, |
- vytvořit konstrukci estar+gerundium, |
- pojmenovat roční období a měsíce, |
- pojmenovat typické španělské pochutiny |
Odborné dovednosti |
---|
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se stravování, zdraví, počasí, |
- popsat jednoduchým způsobem přípravu jídla, |
- podat informace o počasí, |
- vyjádřit preference, |
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh, |
- podat informace o sociálních vztazích, |
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí, |
- ptát se na plány a minulost, |
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích, |
- ptát se na počasí, zdravotní stav, |
- objednat jídlo, |
- napsat jednoduchý recept, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Castro, Francisca. Uso de la gramática espa?ola - Elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 1 Libro del alumno (3. edice). .
-
Macíková, O., Mlýnková, L. Současné španělstiny 1.díl + 3 audio CD. 2009. ISBN 9788025123935.
-
Palomino, M. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2). enClaveELE. 2006. ISBN 9788496942493.
-
Varios Autores. Gramática del uso del espa?ol A1 - A2. 2007. ISBN 9788467521078.
|