Předmět: Španělština 2

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Španělština 2
Kód předmětu UJP/S2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sedláková Danuše, Mgr.
  • Balvínová Lenka, M.A.
Obsah předmětu
1. Jídlo, španělská kuchyně. 2. Slovesa gustar, encantar, u lékaře. 3. Lidské tělo, sloveso doler 4. Vyjádření souhlasu a nesouhlasu, restaurace, bar 5. Počasí na pobřeží, vnitrozemí a na horách, vazba estar + gerundio 6. Roční období, konstrukce Hacer + muy/mucho + podstatné / přídavné jméno 7. Nákupy, obchody, nákupní seznam 8. Španělské zvyky, sociální vztahy ve Španělsku 9. Narozeninová oslava, vyjádření pochybností, nerozhodnosti nebo neznalosti 10. Gazpacho, číslovky základní (dokončení) 11. Plány a projekty, konstrukce Ir a+infinitiv, připomínky, přijetí a odmítnutí návrhu 12. Vyjádřění povinnosti, cestování, rozvrh, předpřítomný čas 13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- vyjmenovat abecedu,
- rozlišit mužský a ženský rod,
- rozlišit jednotné a množné číslo,
- rozlišit určitý a neurčitý člen,
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase,
- rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen,
- vyjmenovat číslovky 0-101,
- pojmenovat základní předměty ve třídě,
- pojmenovat základní části domu a kusy nábytku,
- rozlišit základní předložky,
- pojmenovat příbuzenské vztahy,
- pojmenovat kusy oblečení,
- pojmenovat dopravní prostředky,
- rozlišit tvary zvratných sloves,
- pojmenovat volnočasové aktivity a denní činnosti,
- vyjmenovat části dne a dny v týdnu
Odborné dovednosti
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině,
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci,
- představit sebe i známou osobu,
- popsat jednoduchým způsobem bydlení,
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc,
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení,
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se povolání, rodiny, své osoby,
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa),
- popsat jednoduchým způsobem oblečení,
- podat informace o čase, místě,
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci,
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času,
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace
Obecné způsobilosti
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- rozlišit jednotlivá jídla a chody,
- pojmenovat části lidského těla,
- pojmenovat základní léky,
- pojmenovat názvy obchodů,
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky,
- pojmenovat základní kuchyňské náčiní,
- pojmenovat základní součásti města,
- rozlišit tvary minulého času préterito indefinido,
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen,
- rozlišit tvary neurčitých zájmen,
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem,
- pojmenovat stavy počasí,
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler,
- vytvořit konstrukci estar+gerundium,
- pojmenovat roční období a měsíce,
- pojmenovat typické španělské pochutiny
Odborné dovednosti
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se stravování, zdraví, počasí,
- popsat jednoduchým způsobem přípravu jídla,
- podat informace o počasí,
- vyjádřit preference,
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh,
- podat informace o sociálních vztazích,
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí,
- ptát se na plány a minulost,
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích,
- ptát se na počasí, zdravotní stav,
- objednat jídlo,
- napsat jednoduchý recept,
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Přednáška založená na výkladu,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Přednáška založená na výkladu,
Výuka podporovaná multimédii,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Test,
Doporučená literatura
  • Castro, Francisca. Uso de la gramática espa?ola - Elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
  • Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 1 Libro del alumno (3. edice). .
  • Macíková, O., Mlýnková, L. Současné španělstiny 1.díl + 3 audio CD. 2009. ISBN 9788025123935.
  • Palomino, M. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2). enClaveELE. 2006. ISBN 9788496942493.
  • Varios Autores. Gramática del uso del espa?ol A1 - A2. 2007. ISBN 9788467521078.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr