Vyučující
|
-
Balvínová Lenka, M.A.
-
Sedláková Danuše, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Každodenní činnosti 2. Cestovní ruch, přípravy na cestu 3. Táboření, omluva a výmluva 4. Uspořádání textu a rozšíření informací 5. Požadovat a dávat příkazy 6. Banka, bankomat, telefonní hovory 7. Pozvat a nabídnout, města, noční život ve Španělsku a slang 8. Identifikovat, definovat a popsat lidi, objekty a místa 9. Formální dopis 10. Na dovolené 11. Vyprávění v minulosti 12. Cestování 13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat základní potraviny, |
- pojmenovat názvy obchodů, |
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky, |
- pojmenovat typické španělské pochutiny |
- pojmenovat základní součásti města, |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary předpřítomného času, |
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen, |
- rozlišit tvary neurčitých zájmen, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- rozlišit číslovky 0-1000, |
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv, |
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv |
- pojmenovat stavy počasí, |
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler, |
- vytvořit konstrukci estar+gerundium, hacer+muy/mucho+podst./příd.jméno, |
- pojmenovat roční období a měsíce |
Odborné dovednosti |
---|
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa) |
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci, |
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se stravování, |
- vyjádřit preference, |
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh, |
- podat informace o sociálních vztazích, |
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí, |
- ptát se na plány a minulost, |
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- objednat jídlo |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat části města, |
- pojmenovat školní předměty a pomůcky, |
- pojmenovat předměty a činnosti související s cestováním, |
- pojmenovat formy zábavy |
- pojmenovat druhy platby, |
- rozlišit spojky, |
- rozlišit předložky místa, |
- vytvořit nepravidelné tvary sloves v přítomném čase, |
- rozlišit slovesa ser, estar, |
- vytvořit tvary kladného rozkazovacího způsobu, |
- vytvořit tvary minulého času |
Odborné dovednosti |
---|
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se cestování, |
- ptát se na minulost, |
- napsat jednoduchý text o minulých zážitcích, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace s použitím minulého času, |
- vyjádřit názor, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- vytvořit koherentní projev, |
- poskytnout radu, |
- dát rozkaz, |
- vyjádřit nabídku, návrh, přijetí, odmítnutí, |
- požádat o svolení, |
- poskytnout informaci o místě |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Castro, F. Uso de la gramática espaňola - elemental. Edelsa. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
FIN. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
-
Jacobi, C., Melone, E., Menon,L. Gramática en contexto. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
László, Sándor. Conversar es fácil. Audio MP3. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Lingea. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Macíkova, O., Mlýnková, L. Současné španělštiny 1 díl + 3 CD. Computer Press. 2009. ISBN 9788025123935.
-
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A2 + B1). enClaveEle. 2007. ISBN 978-84-96942-06-6.
-
Prisma, E. Prisma fusión A1 + A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.
|