Vyučující
|
-
Balvínová Lenka, M.A.
-
Sedláková Danuše, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Vyprávění o historických faktech 2. Osobní zážitky 3. Životopis 4. Popis zvyků v minulosti, popis osob, zvířat a věcí v minulosti 5. Rozdíl mezi přítomným časem a imperfektem, práce z domova 6. Škola, historické etapy, vynálezy a objevy 7. Struktura vyprávění v minulosti, trvání činnosti v minulosti 8. Popis okolnosti v minulosti, srovnání minulých časů, historie Španělska 9. Úvod do politického jazyka, zpráva, tisk, příběhy 10. Domněnka, neurčitost, sliby, omluva 11. Budoucí čas, vyjádření podmínky, předpovídání 12. Reklama, cestovní ruch, město 13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary předpřítomného času, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- rozlišit číslovky 0-1000, |
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv, |
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv, |
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler, |
- vytvořit konstrukci estar+gerundium, hacer+muy/mucho+podst./příd.jméno, |
- pojmenovat roční období a měsíce, |
- pojmenovat části města, |
- pojmenovat předměty a činnosti související s cestováním, |
- rozlišit spojky, |
- rozlišit předložky místa, |
- rozlišit slovesa ser, estar, |
- vytvořit tvary minulého času |
Odborné dovednosti |
---|
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa), |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se cestování, |
- ptát se na minulost, |
- napsat jednoduchý text o minulých zážitcích |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- vyjádřit názor, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- vytvořit koherentní projev, |
- poskytnout radu, |
- dát rozkaz, |
- vyjádřit nabídku, návrh, přijetí, odmítnutí, |
- požádat o svolení |
- poskytnout informaci o místě |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat školní pomůcky, |
- pojmenovat domácí práce |
- pojmenovat důležité vynálezy, |
- pojmenovat základní léky, |
- vytvořit tvary imperfekta, |
- vytvořit tvary budoucího času, |
- vytvořit tvary podmiňovacího způsobu, |
- rozlišit podmínku přítomnou a budoucí, |
- rozlišit jednotlivé minulé časy a děje |
Odborné dovednosti |
---|
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se politiky, |
- ptát se na minulost, |
- napsat jednoduchý text o minulých událostech, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na informace s použitím minulého a budoucího času, |
- vyjádřit domněnku, neurčitost, slib, omluvu, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- poskytnout radu s použitím podmiňovacího způsobu, |
- napsat neformální dopis, |
- napsat životopis, |
- vyprávět s použitím budoucího času |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Castro.F. Uso de la gramática espanola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
FIN. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
-
Jacobi, C., Melone, E., Menon,L. Gramática en contexto. Edelsa. 978-84-7711-716-2, 2011.
-
László, Sándor. Conversar es fácil. Audio MP3. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Lingea. Slovník španělsko - český a česko - španělský.. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Macíková, O., Mlýnková, L. Současné španělštiny 1. díl + 3 audio CD. Computer Press. 2009. ISBN 9788025123935.
-
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A2+B1). enClaveEle. 2007. ISBN 978-84-96942-06-6.
-
Prisma, E. Prisma Fusión A1 + A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.
|