|
Vyučující
|
-
Hrachovcová Soňa, M.A.
-
Laitlová Jana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod. 2. Kulturní rozdíly. 3. Běžné, obvyklé události. 4. Vyjádření citu. svatba. 5. Partnerský život. 6. Vyjádření pravděpodobnosti. 7. Španělské zvyky a tradice. 8. O Španělsku. 9. Příroda a umění. 10. Vyjádření příčiny. 11. Španělské reálie. 12. Opakování minulých časů. 13. Závěrečný zápočtový test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 14 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student umí: - s jistotou vyjádřit umístění, směr - pohovořit na daná témata ( tradice a zvyky) - porozumět kratšímu novinovému článku - vyprávět minulé události - vnímat rozdíly mezi variantami španělštiny - použít odpovídající slovní zásobu a gramatické struktury k vyjádření žádosti, pocitu a odpovědi na ně - použít odpovídající slovní zásobu agramatické struktury pro vyjádření cíle - se aktivně zapojit do diskuze - napsat formální žádost - hodnotit |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - správně vyslovovat a číst text ve španělštině |
| - postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení |
| - reagovat na otázky v rámci daných témat, |
| - ptát se na minulost, |
| - napsat text o minulých zážitcích |
| - vyjádřit názor, |
| - vyprávět s použitím minulých časů, |
| - vytvořit koherentní projev, |
| - poskytnout radu, |
| - dát rozkaz, |
| - vyjádřit nabídku, návrh, přijetí, odmítnutí, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student je schopen: - vyjádřit minulé, současné i budoucí postoje - popisovat abstraktní pojmy, pocity - číst, porozumět a shrnout články z tisku, internetu - vyjádřit důsledek, příčinu - s jistotou užívat slovní zásoby pro popis přírodních míst a mluvit o hlavních přírodních dominantách Španělska a Latinské Ameriky - orientovat se v reáliích Španělska - je schopen využít gramatické struktury k vyjádření budoucích dějů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -vyjádřit pravděpodobnost a podivnost |
| -vytvořit a použit předbudoucí - budoucí nedokonalou |
| -vyjádřit hodnocení a názor |
| -vyjádřit souhlas nebo nesouhlas |
| -organizovat projev a argumentovat |
| -mluvit o konkrétních tématech: ekologie, jazykové varianty. móda atd. |
| -indikativní - konjunktivní kontrast |
| -zvýraznit nebo dát něčemu důležitost |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Diskuse, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Demonstrace dovedností, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Ústní zkouška, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, Viudez Francisca. Uso de la gramática espaňola : intermedio. 2. reimpr. Madrid : Edelsa, 1998. ISBN 84-7711-134-0.
-
Equipo Prisma. Prima Fusión B1+B2 Libro del alumno. Espaňa, 2009. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Equipo Prisma. Prisma Fusión B1+B2 Cuaderno de ejercicios. Espaňa, 2009. ISBN 978-84-9848-156-3.
-
Lingea. Gramátika: současné španělština. Brno, 2012. ISBN 978-80-87471-44-9.
-
Lingea. Španělsko-český, česko-španělský velký slovník /. Brno, 2009. ISBN 978-80-87062-64-7.
-
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1 díl.. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2393-5.
-
Macíková, Olga. Velká španělská gramatika. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2293-8.
|