Předmět: Španělská konverzace

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Španělská konverzace
Kód předmětu UJP/SK
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Balvínová Lenka, M.A.
  • Sedláková Danuše, Mgr.
Obsah předmětu
1. týden Popisy: - popis osoby, užití přídavných jmen pro kladné a záporné vlastnosti, charakter, fyzický popis - popis prostředí, města a místa, vyjádření názoru, preference 2. týden Víkend: - volnočasové aktivity kulturní, sportovní, zábavné, atd. 3. týden Nákupy a služby: - požádání o pomoc, zvolení produktu, vyjednávání, trhy, nákupní styly - služby, výměna peněz, opravy, reklamace 4. týden Můj dům, tvůj byt: - sháníme byt, popis bytu, hypotéky, možnosti placení, problémy s bydlením, vyjádření názoru a preference 5. týden Mám hlad: - vyjádření rozdílů a shod mezi jídly ve Španělsku, Latinské Americe, České republice a v dalších zemích - vyjádření obliby a změny preferencí, vliv ostatních kuchyní, kuchyňské náčiní a postupy 6. týden Rodina: - koncept rodiny, role jednotlivých členů, manželství x soužití, rodina s malými dětmi, syndrom prázdného hnízda, rozvod nebo rozchod 7. týden Vyprávěj historky, příběhy města: - vyprávět nereálné příběhy v minulosti, nové verze pohádek, příběhy běžného života, mytologie, sny, atd. 8. týden Hudba a tanec: - romantické bolero, karibské rytmy, sevillanas, historie tanga, česká hudba, hudební trh, slavné osobnosti 9. týden Latinoameričané ve Spojených státech: - spanglish 10. týden Španělský a latinskoamerický film: - historie španělského a latinskoamerického filmu 11. týden Nemocný: - zdravotnické služby, lidské tělo a péče o něj, nemoci 12. týden Prezentace 13. týden Prezentace, hodnocení, udělení zápočtů

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- pojmenovat základní potraviny,
- pojmenovat názvy obchodů,
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky,
- pojmenovat typické španělské pochutiny,
- pojmenovat základní součásti města,
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase,
- rozlišit tvary předpřítomného času,
- rozlišit tvary jednoduchého minulého času,
- rozlišit tvary imperfekta,
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen,
- rozlišit tvary neurčitých zájmen,
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem,
- rozlišit číslovky 0-1000,
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv,
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv,
- pojmenovat stavy počasí,
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler,
- vytvořit konstrukci estar+gerundium, hacer+muy/mucho+podst./příd.jméno,
- pojmenovat roční období a měsíce
Odborné dovednosti
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině,
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc,
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení,
- reagovat na otázky v rámci daných témat,
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa),
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci,
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času,
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace,
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se stravování,
- vyjádřit preference,
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh,
- podat informace o sociálních vztazích,
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí,
- ptát se na plány a minulost,
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích,
- objednat jídlo
Obecné způsobilosti
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- pojmenovat předměty a činnosti související s cestováním,
- pojmenovat formy zábavy,
- pojmenovat druhy platby,
- rozlišit předložky místa,
Odborné dovednosti
- použít slovní zásobu a fráze týkající se probíraných témat,
- postihnout hlavní smysl krátkých a jednoduchých sdělení,
- reagovat na otázky v rámci daných témat,
- zeptat se na informace s použitím minulého času,
- vyjádřit názor, preference,
- požádat o pomoc,
- vyprávět s použitím minulých časů,
- poskytnout radu,
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Autentické materiály zaměřující se na probíranou problematiku poskytované vyučujícím.
  • María Rosa López. Hablemos en Clase, Edinumen. Edinumen, 1999.
  • Raquel Pinilla y Rosana Acquaroni. !Bien dicho! Ejercicios de expresión oral. SGEL, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr