Předmět: Anglický jazyk pro FZS 1

» Seznam fakult » UJP » UJP
Název předmětu Anglický jazyk pro FZS 1
Kód předmětu UJP/AFZS1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štychová Pavla, Mgr.
Obsah předmětu
1. Nemocniční personál 2. V nemocnici 3. Příjem 4. Záznam pacienta 5. Nehody a urgentní stavy 6. Opakování a průběžný test 7. Bolest 8. Příznaky 9. Péče o starší pacienty 10. Výživa a obezita 11. Opakování 12. Zápočtový test

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 8 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 12 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
identifikovat základní informace jednoduchých textů studovaného oboru;
pojmenovat a používat běžnou slovní zásobu při rozhovoru o každodenních tématech a činnostech;
zdůvodnit využívaní prostých a průběhových forem sloves;
rozlišit vhodnost použití jednoduchých gramatických prostředků;
Odborné dovednosti
využívat jazykové kompetence na úrovni A2/B1 dle SERR;
gramatické prostředky správně využívat v komunikaci;
jednoduchým způsobem popisovat a vyprávět o každodenních tématech a činnostech;
získat základní informace o osobách, čase, místě apod.;
představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium;
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
pojmenovat zdravotnické obory, profese a části nemocnice;
pojmenovat zdravotní problémy pacientů, zejména bolest, zažívací potíže, dýchací potíže, urgentní stavy, atp.
vyjmenovat složky výživy a zásady zdravého životního stylu;
vyjmenovat zásady práce a pomůcky potřebné pro starší pacienty;
pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce;
rozlišit správné použití přítomného a minulého čas prostého a průběhového;
rozlišit způsoby formulace otázek se všemi kategoriemi sloves;
rozlišit správné použití předložek při popisu míst a dějů;
rozlišovat správné vyjádření budoucnost pomocí "will";"going to";
zdůvodnit porovnání vlastnosti věcí a dějů za použití komparativu a superlativu;
zdůvodnit vyjádření doporučení nebo morální závazek pomocí slovesa "should";
Odborné dovednosti
jednoduše popsat své pracovní prostředí: nemocnici nebo jiné zdravotnické zařízení;
pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník.
charakterizovat různé vyšetřovací metody, pojmenovat část lidského těla, nejčastější nemoci, život ohrožující stavy;
aplikovat a dokázat vysvětlit základy první pomoci;
popsat jednotlivé části nemocnice a podat správné informace pacientovi; vyhledat a ukázat cestu;
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější), dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín;
vyjmenovat a charakterizovat běžné symptomy a typy bolesti;
používat jazykové prostředky adekvátně komunikační situaci;
vyjádřit zdvořilost, zájem a empatii.
poradit pacientovi vhodný životní styl a stravovací návyky;
formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině;
vyjadřovat budoucnost pomocí slovesa "will" a "going to";
porovnávat vlastnosti věcí a dějů za použití komparativu a superlativu;
vyjádřit doporučení nebo morální závazek pomocí slovesa "should";
Obecné způsobilosti
bc. studium: Studenti používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti ve zvoleném cizím jazyce.
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Skupinová výuka,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností,
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
  • Grice, T. Nursing 1. OUP, 2008.
  • Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
  • Holá,A., Kopřivová,T. Medical English.
  • Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2012. ISBN 978-0-521-18393-2.
  • Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
  • Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr