Vyučující
|
-
Štychová Pavla, Mgr.
-
Wolfová Joan, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Introduction. Basic terminology. 2. Identifying parallels and dissimilarities. 3. Romantic texts 1: Characteristics, Comparison. 4. Romantic texts 2: Archetypes. 5. Foreshadowing. 6. Gothic texts 1. 7. Gothic texts 2: Transformation. 8. Reading comedy. 9. Intratextuality. 10. Extratextuality 1: Irish texts. 11. Extratextuality 2: Sci-Fi. 12. Christmas reading. 13. Evaluation.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Nácvik dovedností [3/10]
- 16 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozumět čtenému textu minimálně na úrovni B1 dle SERR |
pracovat se zadaným textem dle instrukcí |
pracovat se slovníky |
rozpoznat a použít anglickou gramatiku na úrovni B2 dle SERR |
dohledávat dodatečné informace k zadanému textu |
identifikovat a využít vhodné sekundární zdroje |
Odborné dovednosti |
---|
číst kratší i středně dlouhé anglické texty v daném časovém rozmezí |
vystihnout hlavní myšlenku zadaných textů |
vyjádřit vlastními slovy své interpretace |
odpovídat a reagovat na podněty v diskuzi |
vysvětlit své myšlenkové pochody |
vyjádřit domněnky |
vyhledat v textech relevantní fakta a informace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
archetypů a charakteristik probraných žánrů |
identifikace předtuch a náznaků v textech |
analyzovat vypravěče |
srovnání vybraných prvků napříč textů |
extratextuality |
intratextuality |
Odborné dovednosti |
---|
najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace |
používat správné pojmy při diskuzi o textech |
identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty |
analyzovat a interpretovat text sám o sobě |
analyzovat a interpretovat text zasazený do kontextu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Formativní hodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
vybrané studijní materiály. .
-
RonaldCarter and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. London, 1998.
|