Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina - organizace kurzu. Pozdravy. Základní pravidla výslovnosti ve francouzštině. Rozhovor - představení sebe i někoho jiného. Časování sloves 1. třídy, časování základních nepravidelných sloves. Francouzská abeceda. Otázky. Zápor ve francouzštině. 2. týden Čísla 0-10. Ženský a mužský rod. Členy. Základní zdvořilostní fráze. Rozhovor - seznámení - základní informace o sobě. 3. týden Všeobecný podmět. Otázky. Co mám a nemám rád. Množné číslo podstatných a přídavných jmen. Časování vybraných nepravidelných sloves. 4. týden Volnočasové aktivity. Časování vybraných nepravidelných sloves. Spojení předložek se členem. Přízvučná zájmena. Blízká budoucnost. Modální slovesa. Pozvánky a pozvání. 5. týden Perfektum - úvod. Perfektum - prohloubení, číslovky 11-100, čas, datum. 6. týden Deníček. Popis události v minulosti. Shrnutí a opakování. 7. týden Průběžný test. Cestování. Srovnávání, ukazovací zájmena nesamostatná. 8. týden Cestování. Přivlastňovací zájmena nesamostatná. Časování vybraných nepravidelných sloves. 9. týden Jídlo a stravování. Menu. Dělivý člen. Použití členů ve francouzštině. 10. týden Otázky, odpovědi. Různé způsoby vyjádření vlastnictví. Francouzské zvyky - stravování. 11. týden Jídlo a stravování - konverzace, práce s autentickými dokumenty. Stravování v restauraci. Výjimečné restaurace. 12. týden Shrnutí a opakování. Zápočtový test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Odborné dovednosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
- vyjmenovat abecedu |
- rozlišit mužský a ženský rod podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- vyjmenovat číslovky 1-100 |
- rozlišit tvary osobních, přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
- rozlišit přízvučné a nepřízvučné tvary osobních zájmen |
- rozlišit tvary pravidelných sloves |
- rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary členu určitého, neurčitého a dělivého |
- rozlišit tvary přítomného času, perfekta a tvary blízké budoucnosti |
Odborné dovednosti |
---|
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci |
- oslovovat, pozdravit, poděkovat |
- hláskovat |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
- představit sebe nebo blízkou osobu |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
- žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo) |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti cestování a stravování |
- vyhledat podstatné informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti osobního nebo pracovního života |
- ústně i písemně někoho pozvat na nějakou událost |
- zjistit informaci o čase a sám takovou informaci podat |
- napsat jednoduchý vzkaz |
- popsat jednoduchým způsobem svoje stravovací zvyky |
- popsat jednoduchým způsobem svoje plány do budoucna |
- popsat jednoduchým způsobem události z minulosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038589-2.
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038588-5.
|