Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Učební plán v ČJ: 1. týden Úvodní hodina. Komunikativní aktivity. Svátky a oslavy. Předmět přímý. 2. týden Svátky a oslavy - pokračování. Vyjádření preferencí. Předmět nepřímý. Vaření, recepty. 3. týden Francouzský kalendář - svátky a oslavy. Neobyčejné příběhy. Podmiňovací způsob v přítomnosti. 4. týden Zdvořilé žádosti a rady. Slovesa popisující pohyb. Vyjádření návrhu - jeho přijetí, odmítnutí. 5. týden Slovní zásoba vztahující se k humoru. Slovní hříčky. Řeč barev. Frazeologie. Nepřímá řeč - přítomnost, budoucnost, minulost, otázka, rozkaz. 6. týden Vazby "faire" + sloveso, "laisser" + sloveso. Vyjádření nedorozumění, usmíření. Francouzi očima jiných národů. 7. týden Shrnutí a opakování. Průběžný test. 8. týden Francouzská kinematografie. Dobrodružství 21. století. Vyjádření úspěchu x neúspěchu. Trpný rod. 9. týden Konjunktiv přítomný (subjonctif) - tvoření, použití, vyjádření vůle, povinnosti, pocitů. Konjunktiv - pokračování. Vyjádření strachu, dodání odvahy. 10. týden Sport. Francouzi a sport. Domácí práce. Vyjádření vlastnictví. 11. týden Neurčitá zájmena samostatná a nesamostatná. Vyjádření důvěry a nedůvěry. 12. týden Sociální problémy ve Francii. Závěrečný test. 13. týden Oprava zápočtového testu. Hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary přítomného času prostého a průběhového |
- rozlišit tvary perfekta a imperfekta |
- rozlišit tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
Odborné dovednosti |
---|
- vhodně používat ve vlastním projevu základní časy pro vyjádření přítomnosti, budoucnosti a minulosti |
- transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
- použít zájmenná příslovce "en" a "y" ve vlastní písemné nebo ústní produkci |
- používat ve vlastním projevu konjunktiv a přechodník s ohledem na úroveň A2- dle SERR |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary kondicionálu přítomného |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou nejen v přítomnosti, ale i v budoucnosti a minulosti |
- rozlišit tvary trpného rodu |
- rozlišit tvary samostatných přivlastňovacích zájmen |
- rozlišit tvary samostatných a nesamostatných neurčitých zájmen |
- pojmenovat hlavní francouzské svátky |
- pojmenovat základní náčiní, pomůcky, spotřebiče a činnosti související s tématem vaření |
Odborné dovednosti |
---|
- používat ve svém projevu kondicionál přítomný |
- používat na vyšší úrovni předmět přímý a nepřímý |
- transformovat řeč přímou na řeč nepřímou nejen v přítomnosti, ale i v budoucnosti a minulosti |
- používat tvary trpného rodu |
- správně používat vazby "faire" + sloveso a "laisser" + sloveso |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti sportu, sociálních problémů |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti sportu, sociálních problémů a společenských událostí (oslavy, předávání cen za umělecká díla apod.) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038593-9.
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-0385922.
|