Vyučující
|
-
Hůlková Martina, Mgr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1.Seznámení s obsahem učiva. Požadavky pro udělení zápočtu. Opakování R5. 2.3. lekce - Zdraví a sport. SZ, text. 3.skloňování podstatných jmen. Jmenné tvary přídavných jmen.Situační cvičení, rozhovory. 4.Práce s textem.Situační rozhovory - U lékaře, v lékárně.Cvičebnice kap.8:Zdravotní péče. 5.4. lekce- Na výstavě. Mluvnice, odlišné slovesné vazby, předložky, příklady. Fungování firmy. SZ, procvičování. Příklady z praxe. Pravidla tvorby prezentace.Cvičebnice kap.9:Obchodní schůzka,pracovní otázky. 6. týden Obchodní terminologie v rozhovorech a korespondenci. Příklady obch. dopisů.Prezentace firmy.Cvičebnice kap.9:Obchodní schůzka,pracovní otázky. 7.Vizitky, pozvánky, inzeráty. Vlastní příklady z tisku, internetu. Cvičebnice kap.9:Obchodní schůzka,pracovní otázky. Kap.3:Návštěva ve firmě. Zápočtový test. 8.5.lekce - Cesta do Ruska. Mluvnice k lekci. Cvičebnice kap.6:Cesta do Ruska. 9.Reálie-cestování v Rusku,text. Opakování slovesných konstrukcí. Jak prezentovat - pravidla vystupování. 10.5. lekce-Zážitky z Moskvy. Průvodce-památky, divadla, stadióny. Situace: dokumenty nutné k cestě do Ruska. Letiště, nádraží, doprava po městě.Cvičebnice kap.10:Dokumenty k cestě do Ruska. 11. - 12.Prezentace - dokončení, ukázky. Příprava vlastní prezentace. 13. týden Zápočtový test. Hodnocení semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí: - číst texty související s osvojenými tématickými celky - vyjádřit svůj názor - najít podstatné informace v běžně používaných zdrojích (reklama, jízdní řád, popis výrobku,atd.) - popsat scénu z filmu nebo z běžného života - používat složitější gramatické struktury a slovní zásobu z oblastí osvojených tematických celků - napsat dopis, sdělení, text k aktuálním tématům |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v ruském jazyce díky svým znalostem fonetiky, pravopisu a mluvnice na všeobecné i odborné téma |
vyvodit základní myšlenku novinového či internetového článku |
číst a analyzovat odborné texty |
napsat jednodušší koherentní text na téma se kterým je obeznámen nebo o které se zajímá |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí: - přiměřeně správně používat gramatické struktury v rámci každodenní konverzace i písemné komunikace - pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem, např. rodinné vztahy, bydlení, sportovní úspěchy, základy obchodního jednání - vhodně používat slovní zásobu z oblastí nakupování, cestování, pobytu v cizině - domluvit se telefonicky, e-mailem o požadavcích na služby - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující komunikovat v běžných situacích - napsat delší textové útvary - porozumět mluvenému slovu - shrnout obsah novinového článek nebo rozhlasového pořadu |
Odborné dovednosti |
---|
domluvit se telefonicky, e-mailem o požadavcích na služby |
napsat s využitím adekvátní slovní zásoby delší textové útvary |
komunikovat na obecné i odborné téma |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. dot.[1. vyd.]. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-138-1.
-
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 5.
-
Žofková, Hana a kol. Česko-ruská konverzace. Leda,Praha, 2003. ISBN 880-7335-020-3.
|