Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, životní prostředí člověka 2. Ontogeneze člověka 3. Nemoci dětského věku - akutní 4. Nemoci dětského věku - chronické 5. Výživa dětí a pitný režim 6. Úrazy a první pomoc 7. Závislosti 8. Hygiena školního prostředí 9. Hygiena vyučování 10. Výchova ke zdraví 11. Legislativa týkající se zdraví žáků a zdravého prostředí školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zájem o předmět |
Výsledky učení |
---|
student bude schopen uvažovat o výuce a školním prostředí v širších souvislostech. Bude se orientovat v problematice hygieny školního prostředí, zdravého životního stylu, epidemiologie atd |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Fišer, Jiří. Školní zdravotnictví : Vysokošk. učebnice pro posl. fakult připravujících učitele. 2., upravené vyd. Praha : SPN, 1987.
-
Kantor, Milan. Co má znát a umět každý učitel : Výběr nejdůležitějších poznatků týkajících se bezpečnosti a ochrany zdraví ve škole a repetitórium základů první pomoci při náhlém postižení zdraví : Určeno stud. 4. roč. učitelství 1. stupnZŠ a 5. roč. učitelst. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-076-1.
-
Kantor, Milan. Výchova ke zdraví : Poznámky pro budoucí i současné učitele. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1994. ISBN 80-70430113-X.
-
Kantor, Milan. Základy somatopatologie pro studující učitelství a bakalářského studia sociální práce 1 a 2. 2002.
-
Kotulán, J. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1999.
|