Vyučující
|
-
Čmielová Darina, Mgr. Ph.D.
-
Plžik Vladimír, Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1., 2. a 3. Kulturní rostliny, jejich historie a význam pro člověka. 4. Současný stav a perspektivy zemědělství v ČR. 5., 6. a 7. Meteorologie a fenologie. 8. Plevele. 9., 10. Osivo a sadba, základy šlechtění. 11. Základy pokusnictví. 12. Druhy zeleniny, jejich rozdělení, význam ve výživě, jejich pěstování. Druhy ovoce, jejich pěstování. Rozmnožování ovocných rostlin a zeleniny. Kalendář prací na školní zahradě. 13. Méně známé druhy ovoce a zeleniny. Přírodní zahrada.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminární výuka, Přednáška s demonstrací, Exkurze, výuka v terénu
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti aplikované biologie v rozsahu předmětu APBI |
Odborné dovednosti |
---|
Student ověří teoretické poznatky prací na školním pozemku. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti mají znalosti z oborů souvisejících s pěstitelstvím (zahradnictví, zemědělství, genetika a šlechtění rostlin). |
Student zná náplň předmětu pěstitelských prací na ZŠ. |
Odborné dovednosti |
---|
Student používá základy zemědělství na školním pozemku. |
Student apolikuje teoretické poznatky při plánování vlastní výuky. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka na školním pozemku. |
Obecné způsobilosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka na školním pozemku. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dytrtová, Radmila. Pěstitelství : pro 6.-9. ročník základních škol. Třetí, upravené vydání. 2017. ISBN 978-80-7373-135-9.
-
Friedmann, Zdeněk. Pěstitelské práce. 2011. ISBN 978-80-86307-34-3.
-
Holzer, S. Permakultura podle Seppa Holzera. Brno, 2013.
-
Kincl, M. a. Základy rostlinné výroby pro učitele 1 a 2.
-
Kutina, Josef. Encyklopedie pro zahrádkáře. Díl 1.. 3. vyd. Praha : SZN, 1986.
-
Kutina, Josef. Encyklopedie pro zahrádkáře. Díl 2.. 3. vyd. Praha : SZN, 1986.
-
Kutina, Josef. Naše zahrádka. Praha : Státní zemědělské nakladatelství, 1965.
-
Ryšán, M. a kol. Začínáme zahrádkařit. SZN Praha, 1990.
-
Skorňakov, S. Zelená kuchyně. LN Praha, 1988.
-
Šarapatka, B. Agroekologie. Olomouc, 2010.
-
Vodáková, Z. Pěstitelské práce. Praha, 1990.
|