Vyučující
|
-
Kolorosová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Beneš Vladimír, RNDr. Ph.D.
-
Honzíková Hana, RNDr. Ph.D.
-
Svobodová Linda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu I - požadavky k zápočtu, příklady didaktických her a aktivit do výuky 2. Úvod do předmětu II - teoretické pozadí didaktických her a pravidla pro jejich aplikace do výuky 3. Hry ve třídě bez použití IT, realizace her studenty 4. Hry ve třídě bez použití IT, realizace her studenty 5. Hry ve třídě bez použití IT, realizace her studenty 6. Hry ve třídě s použitím IT, realizace her studenty 7. Hry ve třídě s použitím IT, realizace her studenty 8. Hry ve třídě s použitím IT, realizace her studenty 9. Hry v terénu, realizace her studenty 10. Hry v terénu, realizace her studenty 11. Hry v terénu, realizace her studenty 12. Geocaching, orientační hry 13. Závěrečná hodina - diskuze
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zdůvodnit vhodnost zařazení her do výuky |
popsat rizika zařazení her do výuky a navrhnout, jak se s riziky vypořádat |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit přípravu na vyučovací hodinu |
prezentovat výstup před lidmi |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit různé druhy didaktických her s geovědní tématikou |
vyjmenovat konkrétní hry pro každý druh |
objasnit základní pravidla a zásady pro zařazení her do vyučování |
Odborné dovednosti |
---|
naplánovat vyučování pomocí vybrané didaktické hry s geovědní tématikou |
hodnotit žáky/studenty v průběhu nebo na konci vybrané hry |
reailzovat naplánované vyučování pomocí vybrané hry |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Studenti během semináře realizují vyučování pomocí vybrané didaktické hry. Studenti během vedení hry prokazují znalosti teoretického pozadí didaktických her a pravidla pro jejich aplikaci ve výuce. |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Studenti během semináře realizují vyučování pomocí vybrané didaktické hry. Studenti během vedení hry prokazují schopnosti a dovednosti vést a hodnotit hru. |
Doporučená literatura
|
-
Činčera, Jan. Práce s hrou : pro profesionály. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
-
Fuller, G. The Trivia Lover's Guide to the World: Geography for the Lost and Found. 2012. ISBN 978-1442214033.
-
Goswami, Anuj. Geography Quiz Book. 2000. ISBN 978-81718264.
-
Koten, Tomáš. Škola? V pohodě! : metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Vyd. 1. Most : Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-18-4.
-
LISENBEEA, P., HALLMANB, CH., LANDRYC, D. Geocaching is Catching Students' Attention in the Classroom. The Geography Teacher. 2015.
-
McClintock, Jack; Helgren, David. Everything is Somewhere: The Geography Quiz Book. 1986. ISBN 978-06880587.
-
Mísařová, Darina; Hercik, Jan. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3849-8.
-
Walford, R. Using games in School Geography.
|