Vyučující
|
-
Vlach Zdeněk, Mgr. Ph.D.
-
Holubová Yashasvi, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Kulturní rostliny, jejich historie a význam pro člověka. 4. Současný stav a perspektivy zemědělství v ČR. 5.-7. Meteorologie a fenologie. 8. Plevele. 9.-10. Osivo a sadba, základy šlechtění. 11. Základy pokusnictví. 12. Druhy zeleniny, jejich rozdělení, význam ve výživě, jejich pěstování. Druhy ovoce, jejich pěstování. Rozmnožování ovocných rostlin a zeleniny. Kalendář prací na školní zahradě. 13. Méně známé druhy ovoce a zeleniny. Přírodní zahrada.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminární výuka, Přednáška s demonstrací, Exkurze, výuka v terénu
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti aplikované biologie v rozsahu předmětu APBI |
Odborné dovednosti |
---|
Student ověří teoretické poznatky prací na školním pozemku. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti by se měli orientovat v oborech souvisejících s pěstitelstvím (zahradnictví, zemědělství, genetika a šlechtění rostlin) |
Student aplikuje teoretické poznatky do kurikula ZŠ či SŠ. |
Odborné dovednosti |
---|
Student používá základy zemědělství na školním pozemku. |
Student apolikuje teoretické poznatky při plánování vlastní výuky. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka na školním pozemku. |
Obecné způsobilosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka na školním pozemku. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dytrtová, Radmila. Pěstitelství : pro 6.-9. ročník základních škol. Třetí, upravené vydání. 2017. ISBN 978-80-7373-135-9.
-
Friedmann, Zdeněk. Pěstitelské práce. 2011. ISBN 978-80-86307-34-3.
-
Holzer, S. Permakultura podle Seppa Holzera. Brno, 2013.
-
Křivánková, Dana. Školní zahrada jako přírodní učebna. Druhé vydání. 2015. ISBN 978-80-87604-62-5.
-
Šarapatka, B. Agroekologie. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87371-10-7.
|