Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do předmětu. Nástin vývoje a současné tendence metodických směrů cizojazyčného vyučování. Plánování (RVP ZV/ŠVP, Evropský referenční rámec, cíle, struktura hodiny, příprava). Výukové materiály (kritéria efektivních materálů a jejich hodnocení, typy materiálů a zdrojů, tvorba a adaptace materialů)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit aspekty ovlivňující proměnlivost metodiky cizích jazyků |
znát problematiku jazykového kurikula |
vyjmenovat oblasti, které jsou součástí plánování výuky |
popsat aspekty řízení třídy z pohledu výuky cizích jazyků |
Odborné dovednosti |
---|
začít kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu. |
analyzovat a hodnotit užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, ŠVP, potřeby různých typů studentů atd.) |
navrhnout řešení různých situací spojených s řízením třídy |
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
SCRIVENER, Jim. Classroom management techniques.. Cambridge, 2012. ISBN 9780521741859.
-
SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
-
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
|