Předmět: Didaktika 1 pro ZŠ

« Zpět
Název předmětu Didaktika 1 pro ZŠ
Kód předmětu KAN/AD1ZE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do předmětu. Nástin vývoje a současné tendence metodických směrů cizojazyčného vyučování. Plánování (RVP ZV/ŠVP, Evropský referenční rámec, cíle, struktura hodiny, příprava). Výukové materiály (kritéria efektivních materálů a jejich hodnocení, typy materiálů a zdrojů, tvorba a adaptace materialů)

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 15 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 36 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Výsledky učení
vysvětlit aspekty ovlivňující proměnlivost metodiky cizích jazyků
znát problematiku jazykového kurikula
vyjmenovat oblasti, které jsou součástí plánování výuky
popsat aspekty řízení třídy z pohledu výuky cizích jazyků
Odborné dovednosti
začít kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu.
analyzovat a hodnotit užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, ŠVP, potřeby různých typů studentů atd.)
navrhnout řešení různých situací spojených s řízením třídy
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • SCRIVENER, Jim. Classroom management techniques.. Cambridge, 2012. ISBN 9780521741859.
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
  • UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr