Předmět: Didaktika 3 pro ZŠ

« Zpět
Název předmětu Didaktika 3 pro ZŠ
Kód předmětu KAN/ADD3E
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuka receptivních dovedností - poslech a čtení Výuka produktivních dovedností - mluvení a psaní Výuka anglického jazyka u různých věkových skupin Diferenciace jazykové výuky vycházející z rozličných potřeb studentů Motivační strategie Rozvoj autonomie studentů

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Projekt individuální [40] - 25 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z a ADI2Z
Výsledky učení
popsat principy a kroky výuky receptivních dovedností
popsat principy a kroky výuky produktivních dovedností
popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka a vysvětlit jejich vztah k rozvoji vybraných klíčových kompetencí
Odborné dovednosti
plánovat výuku receptivních a produktivních jazykových dovedností
aplikovat teoretické poznatky v rámci plánování diferenciované výuky
reflektovat na potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb studentů a adekvátně použít vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Písemná zkouška,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Písemná zkouška,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
  • UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr