Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka receptivních dovedností - poslech a čtení Výuka produktivních dovedností - mluvení a psaní Výuka anglického jazyka u různých věkových skupin Diferenciace jazykové výuky vycházející z rozličných potřeb studentů Motivační strategie Rozvoj autonomie studentů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z a ADI2Z |
Výsledky učení |
---|
popsat principy a kroky výuky receptivních dovedností |
popsat principy a kroky výuky produktivních dovedností |
popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka a vysvětlit jejich vztah k rozvoji vybraných klíčových kompetencí |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat výuku receptivních a produktivních jazykových dovedností |
aplikovat teoretické poznatky v rámci plánování diferenciované výuky |
reflektovat na potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb studentů a adekvátně použít vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
-
SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
-
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
|