Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Plánování a vedení výuky. 2. Profesní růst. 3. Hodnocení a reflexe zvolených strategií a metody a vzhledem k plánovaným cílům výuky. 4. Téma vycházející z aktuálních potřeb studentů, např. řízení třídy, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. 5. Kompetence učitele anglického jazyka. 6. Profesní učení a kolegiální spolupráce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z, ADI2Z, ADID3 |
Výsledky učení |
---|
popsat dovednosti nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka |
vyjmenovat nejméně 3 způsoby dalšího profesního růstu v oboru |
popsat klíčové kompetence nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit a obhájit postupy efektivní výuky |
analyzovat výuky z různých směrů pohledů |
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
diskutovat flexibilně a efektivně o problematice výuce anglického jazyka, |
sebereflektovat a sebehodnotit činnost spojenou s výukou anglického jazyka, |
reagovat na otázky spojené s vybranými postupy ve výuce, |
poskytovat kolegiální zpětnou vazbu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Farrell, S. C. TESOL Teacher Education: A Reflective Approach. Edinburgh University Press. 2021.
-
Klečková, G., Hanušová, S., Píšová, M. et al. Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka. Praha: NUV. 2019.
|