Předmět: Didaktika 4

« Zpět
Název předmětu Didaktika 4
Kód předmětu KAN/ADD4N
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Plánování a vedení výuky. 2. Profesní růst. 3. Hodnocení a reflexe zvolených strategií a metody a vzhledem k plánovaným cílům výuky. 4. Téma vycházející z aktuálních potřeb studentů, např. řízení třídy, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. 5. Kompetence učitele anglického jazyka. 6. Profesní učení a kolegiální spolupráce.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 12 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z, ADI2Z, ADID3
Výsledky učení
popsat dovednosti nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka
vyjmenovat nejméně 3 způsoby dalšího profesního růstu v oboru
popsat klíčové kompetence nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka
Odborné dovednosti
vysvětlit a obhájit postupy efektivní výuky
analyzovat výuky z různých směrů pohledů
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu
diskutovat flexibilně a efektivně o problematice výuce anglického jazyka,
sebereflektovat a sebehodnotit činnost spojenou s výukou anglického jazyka,
reagovat na otázky spojené s vybranými postupy ve výuce,
poskytovat kolegiální zpětnou vazbu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Přednáška s demonstrací,
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Vzájemné hodnocení studentů,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Farrell, S. C. TESOL Teacher Education: A Reflective Approach. Edinburgh University Press. 2021.
  • Klečková, G., Hanušová, S., Píšová, M. et al. Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka. Praha: NUV. 2019.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr