Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Principy Second language acquisition v kontextu výuky. 2. Výuka jazykových prostředků. 3. Výuka receptivních dovedností - poslech a čtení. 4. Výuka produktivních dovedností - mluvení a psaní. 5. Diferenciace a individualizace jazykové výuky vycházející z rozličných potřeb studentů. 6. Rozvoj autonomie studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z a ADI2Z |
Výsledky učení |
---|
popsat principy a kroky výuky receptivních dovedností |
popsat principy a kroky výuky produktivních dovedností |
popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka a vysvětlit jejich vztah k rozvoji vybraných klíčových kompetencí |
popsat strategie, které podporují diferenci a individualizaci výuky na základě potřeb žáků |
popsat principy a kroky výuky jazykových prostředků |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat výuku receptivních a produktivních jazykových dovedností |
aplikovat teoretické poznatky v rámci plánování diferenciované výuky |
reflektovat na potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb studentů a adekvátně použít vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby |
plánovat smysluplný a relevantní obsah a organizaci výuky, promýšlet návaznost tak, aby docházelo k provázanosti jednotlivých elementů výuky |
plánovat výuku jazykových prostředků |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Formativní hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Richards, J. Key issues in language teaching. Cambridge, UK, 2015.
-
SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
-
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
-
WATKINS, Peter. The better learning research review.. Cambridge, 2022. ISBN 9781009152150.
|