Předmět: Didaktika 3 pro ZŠ

« Zpět
Název předmětu Didaktika 3 pro ZŠ
Kód předmětu KAN/ADID3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Principy Second language acquisition v kontextu výuky. 2. Výuka jazykových prostředků. 3. Výuka receptivních dovedností - poslech a čtení. 4. Výuka produktivních dovedností - mluvení a psaní. 5. Diferenciace a individualizace jazykové výuky vycházející z rozličných potřeb studentů. 6. Rozvoj autonomie studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát obsah prezentovaný v rámci předmětu ADI1Z a ADI2Z
Výsledky učení
popsat principy a kroky výuky receptivních dovedností
popsat principy a kroky výuky produktivních dovedností
popsat strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka a vysvětlit jejich vztah k rozvoji vybraných klíčových kompetencí
popsat strategie, které podporují diferenci a individualizaci výuky na základě potřeb žáků
popsat principy a kroky výuky jazykových prostředků
Odborné dovednosti
plánovat výuku receptivních a produktivních jazykových dovedností
aplikovat teoretické poznatky v rámci plánování diferenciované výuky
reflektovat na potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb studentů a adekvátně použít vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby
plánovat smysluplný a relevantní obsah a organizaci výuky, promýšlet návaznost tak, aby docházelo k provázanosti jednotlivých elementů výuky
plánovat výuku jazykových prostředků
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
E-learning,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
E-learning,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Sebehodnocení,
Písemná zkouška,
Odborné dovednosti
Písemná zkouška,
Formativní hodnocení,
Doporučená literatura
  • Richards, J. Key issues in language teaching. Cambridge, UK, 2015.
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
  • UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
  • WATKINS, Peter. The better learning research review.. Cambridge, 2022. ISBN 9781009152150.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr