|
Vyučující
|
-
Štruncová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Proč hodnotíme. 2. Co hodnotíme ve výuce anglického jazyka. 3. Formativní hodnocení a jeho strategie. 4. Plán hodnocení žáků. 5. Jak tvoříme hodnoticí nástroje. 6. Zpětná vazba. 7. Hodnocení jednotlivých složek komunikační kompetence. 8. Hodnocení jazykových znalostí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základní principy efektivní výuky anglického jazyka |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit základní terminologii spojenou s hodnocením |
| vysvětlit kriteria pro tvorbu efektivních nástrojů hodnocení |
| vysvětlit způsoby hodnocení jazykových ználostí a dovedností |
| popsat vlastní filozofii hodnocení ve výuce anglického jazyka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat teoretické poznatky při tvorbě nástrojů pro hodnocení jazykových dovedností a znalostí |
| identifikovat vhodné nástroje hodnocení s ohledem na cíle |
| hodnotit procesy i výsledky učení |
| vhodně propojovat formativní a sumativní hodnocení |
| použít k hodnocení transparentní a spolehlivé procesy a kritéria |
| použít různé formy hodnocení podporující zejména vnitřní motivaci žáků k učení |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Kooperativní výuka, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Formativní hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Brown H. D. Language Assessment: Principles and Classroom Practices.. White Plains, NY, Longman, 2004.
-
HUGHES, Arthur & HUGHES, Jack. Testing for Language Teachers. 3rd ed.. Cambridge, 2020. ISBN 9781009024723.
-
Cheng, L. & Fox, J. Assessment in the Language Classroom. London: Palgrave. 2017.
|