Vyučující
|
-
Ženíšek Martin, PhD
-
Tesařová Petra, Mgr.
-
Ronešová Andrea, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět tematicky navazuje na globalizaci, postkolonialismus a interkulturní komunikaci přes díla od R. Kiplinga, F. Hodgson Burnettovou po současnost (L. Erdrichová, D. Wisniewski, T. Tingle aj.). Tím nabízí možnosti pochopit uplatnění širších aspektů literárních studií v pojetí literatury pro mladší čtenáře. Předmět se bude zabývat romány, povídkami, grafickými romány a obrázkovými knihami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Studium textů, Přednáška, Seminář
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
přečíst beletristický text v anglickém jazyce určený pro děti/mládež |
Odborné dovednosti |
---|
kriticky zhodnotit a tvůrčím způsobem interpretovat beletristický text pro děti a mládež v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v základních etapách vývoje anglofonní literatury pro děti a mládež |
znát klíčové autory žánru v různých obdobích |
Odborné dovednosti |
---|
zkoumat, analyzovat a porovnávat různá literární díla pro dětské čtenáře |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Bradford, C., et al. New world orders in contemporary children's literature: utopian transformations.. Basingstoke: Palgrave?Macmillan, 2011.
-
Grenby, M. O., a Reynolds, K., ed. Children's literature studies : a research handbook. Basingstoke: Palgrave?Macmillan, 2011.
-
Hunt P. Literature for Children. Contemporary Criticism.. London, Routledge, 1992.
-
Mickenberg, J., a Vallone, L. The Oxford handbook of children's literature. Oxford: Oxford University Press, 2011.
-
Nodelman, P. The Pleasures of Children's Literature.. New York: Longman, 1996.
|