Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Šedivcová Tereza, PhDr. Ph.D.
-
Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět rozvíjí akademické a výzkumné dovednosti, které budou studenti potřebovat v průběhu celého bakalářského studia. Náplní semináře jsou metody plánování a přípravy na psaní akademických textů, metody výzkumu odborné literatury a základní charakteristiky psaného akademického textu. Součástí semináře je i seznámení se s charakteristikami úspěšné prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat anglický jazyk v receptivních i produktivních dovednostech na úrovni B2 nebo vyšší |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní pravidla citační normy APA |
popsat okolnosti, které ovlivňují obsah a formu psaného nebo mluveného textu (rhetorical triangle) |
popsat vlastnosti efektivní prezentace |
vybrat prostředí vhodné pro daný typ prezentace |
vysvětlit vlastnosti kvalitního odborného zdroje |
vědět, co je plagiatorství |
popsat rozdíl mezi běžnou a akademickou angličtinou |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat APA při psaní akademického textu |
identifikovat vhodné zdroje pro akademické texty |
vytvořit vizuálně atraktivní prezentaci |
vytvořit prezentaci zohledňující zvolené téma a jeho vztah k publiku |
prezentovat téma vlastní volby podle pravidel efektivních prezentací |
rozlišit akademický text od textu běžného |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Publication Manual of the American Psychological Association.. Washington, DC, 2009.
-
Anderson, K., J. Maclean, a T. Lynch. Study speaking. 2nd ed.. Cambridge, 2004.
-
Jordan, R. R. Academic writing course: study skills in English 3rd ed.. Harlow, 1999.
-
Reinhert M. S. Giving Academic Presentations. Ann Harbor, 2002.
|