Vyučující
|
-
Šilhánek Ivan, Doc.
-
Pachtová Jitka, Bc.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět má dva primární aspekty. Prvním je konsolidace dosavadních znalostí lingvistických disciplín a jazykového systému s pomocí praktické aplikace v kontextu globálních angličtin. Druhým je zkoumání a prohlubování pochopení role učitele skrze znalost lingvistiky a rozvoj dovedností, které studentům umožní efektivní didaktickou transformaci klíčových lingvistických konceptů. Studenti se budou zabývat analýzou psaných textů, online sdělovacích prostředků, filmů, videí, reklam a dalších relevantních příkladů jazykového materiálu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- systém a funkce jazykových struktur - principy osvojování mateřského a cizího/druhého jazyka |
- system and function of language structures - principles of mother tongue and foreign/second language acquisition |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat a vysvětlit, jak funguje jazykový systém a jakým způsobem jsou jednotlivé plány propojeny |
- describe and explain how the language system works and how the different plans are connected |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat hlavní plány jazykového systému popsat rozdíly stylu a registru dle média popsat hlavní variety globální angličtiny |
describe the main plans of the language system describe the differences in style and register according to medium describe the main varieties of global English |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat diskurz anglofonních médií v souvislostech osvojování a výuky angličtiny jako cizího/druhého jazyka identifkovat některé variace globální angličtiny |
analyse the discourse of English language media in the context of learning and teaching English as a foreign/second language identify some variations of global English |
didakticky transformovat znalost jazykového systému při jeho užití v kontextu |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Samostudium, Diskuse |
Samostudium, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
|