|
Vyučující
|
-
Bednářová Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Rámec pro plánování a organizaci učební jednotky integrující obsah a jazyk Plánování obsahových a jazykových cílů Metody práce a hodnocení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| studenti by měli mít základní přehled o didaktických principech výuky anglického jazyka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| studenti by měli být schopni, za asistence vyučujícího nebo skupiny, postavit vyučovací jednotku tak, aby odpovídala stanoveným cílům |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| studenti jsou schopni: Vysvětlit význam základních termínů z oblasti obsahově a jazykově integrovaného učení. |
| Popsat rozdíly mezi výukou cizího jazyka, jiného předmětu ve výuce cizího jazyka a výukou, která integruje obsah a jazyk. |
| Popsat efektivní postupy plánování a vedení integrované výuky obsahu a jazyka. |
| Zhodnotit výukové postupy na základě kriterií efektivní práce s obsahem v cizím jazyce. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| studenti jsou schopni: vytvořit učební jednotku, která má jak cíle obsahové tak jazykové a splňuje didaktické postupy vedoucí k jejich naplnění včetně nástrojů hodnocení. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Echevarria J., Vogt, M. E., & Short D. J. (Eds.). Making content comprehensible for English language learners: The SIOP model (3rd ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon., 2008.
-
McCloskey, M.L., & Levine, L. N. Teaching learners of English in mainstream classrooms. Boston: Pearson Education., 2008.
-
Mehisto, P., Frigols, & Marsh, D. Uncovering CLIL.. United Kingdom: Macmillan, 2008.
|