Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Rámec pro plánování a organizaci učební jednotky integrující obsah a jazyk Plánování obsahových a jazykových cílů Metody práce a hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti by měli mít základní přehled o didaktických principech výuky anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
studenti by měli být schopni, za asistence vyučujícího nebo skupiny, postavit vyučovací jednotku tak, aby odpovídala stanoveným cílům |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti jsou schopni: Vysvětlit význam základních termínů z oblasti obsahově a jazykově integrovaného učení. |
Popsat rozdíly mezi výukou cizího jazyka, jiného předmětu ve výuce cizího jazyka a výukou, která integruje obsah a jazyk. |
Popsat efektivní postupy plánování a vedení integrované výuky obsahu a jazyka. |
Zhodnotit výukové postupy na základě kriterií efektivní práce s obsahem v cizím jazyce. |
Odborné dovednosti |
---|
studenti jsou schopni: vytvořit učební jednotku, která má jak cíle obsahové tak jazykové a splňuje didaktické postupy vedoucí k jejich naplnění včetně nástrojů hodnocení. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Echevarria J., Vogt, M. E., & Short D. J. (Eds.). Making content comprehensible for English language learners: The SIOP model (3rd ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon., 2008.
-
McCloskey, M.L., & Levine, L. N. Teaching learners of English in mainstream classrooms. Boston: Pearson Education., 2008.
-
Mehisto, P., Frigols, & Marsh, D. Uncovering CLIL.. United Kingdom: Macmillan, 2008.
|