Předmět: Integrace všeobecně vzdělávacích předmětů do výuky AJ

« Zpět
Název předmětu Integrace všeobecně vzdělávacích předmětů do výuky AJ
Kód předmětu KAN/AICLE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Černá Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Rámec pro plánování a organizaci učební jednotky integrující obsah a jazyk Plánování obsahových a jazykových cílů Metody práce a hodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 50 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
studenti by měli mít základní přehled o didaktických principech výuky anglického jazyka
Odborné dovednosti
studenti by měli být schopni, za asistence vyučujícího nebo skupiny, postavit vyučovací jednotku tak, aby odpovídala stanoveným cílům
Výsledky učení
Odborné znalosti
studenti jsou schopni: Vysvětlit význam základních termínů z oblasti obsahově a jazykově integrovaného učení.
Popsat rozdíly mezi výukou cizího jazyka, jiného předmětu ve výuce cizího jazyka a výukou, která integruje obsah a jazyk.
Popsat efektivní postupy plánování a vedení integrované výuky obsahu a jazyka.
Zhodnotit výukové postupy na základě kriterií efektivní práce s obsahem v cizím jazyce.
Odborné dovednosti
studenti jsou schopni: vytvořit učební jednotku, která má jak cíle obsahové tak jazykové a splňuje didaktické postupy vedoucí k jejich naplnění včetně nástrojů hodnocení.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Echevarria J., Vogt, M. E., & Short D. J. (Eds.). Making content comprehensible for English language learners: The SIOP model (3rd ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon., 2008.
  • McCloskey, M.L., & Levine, L. N. Teaching learners of English in mainstream classrooms. Boston: Pearson Education., 2008.
  • Mehisto, P., Frigols, & Marsh, D. Uncovering CLIL.. United Kingdom: Macmillan, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr