|
Vyučující
|
-
Beranovská Lenka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
ICT a principy učení se cizímu jazyku Principy efektivního použití ICT Různé typy nástrojů a aktivit Tvorba materiálů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat a vysvěstlit principy jak efektivně integrovat ICT do výuky |
| vyjmenovat škálu nástrojů, které maji k dispozici při integraci ICT do výuky |
| sdělit příklady jazykových aktivit za použití ICT |
| Odborné dovednosti |
|---|
| použít spektrum online nástrojů a aplikací pro vzdělávací účely |
| vytvořit a plánovat jazykové činnosti za použití ICT |
| identifikovat výhody a nevýhody online nástrojů a app z pohledu jejich přínosu do výuky aj |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Řešení problémů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dudeney, G., & Hockly, N.:. How to Teach English with Technology.. UK: Pearson Longman, 2008.
-
HOCKLY, Nicky. Nicky Hockly's 50 essentials for using learning technologies. Cambridge: Cambridge University Press and Assessment. 2022.
-
LUTGE, Christiane, & MERSE, Thorsten. Digital teaching and learning: Perspectives for English language education.. Narr Francke Attempto Verlag, 2021. ISBN 9783823382447.
-
White, G., a A. Walker. Technology Enhanced Language Learning: Connecting Theory and Practice.. Oxford, 2013.
|