Předmět: Interaktivní mluvený projev

« Zpět
Název předmětu Interaktivní mluvený projev
Kód předmětu KAN/AIMPR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
  • Pachtová Jitka, Bc.
Obsah předmětu
1. Diskurz a výuka ve třídě 2. Diskurz a učení žáků 3. Každodenní činnosti ve třídě 4. Zapojení žáků 5. Řízení třídy 6. Práce s výukovými materiály 7. Zpětná vazba 8. Řízení žáků 9. Interakce ve třídě

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popíše vhodnost využití anglického a českého jazyka ve výuce aj
zná jazykové prostředky pro vedení výuky v aj
Odborné dovednosti
používá vhodně anglický jazyk k řízení žáků
používá vhodně anglický jazyk k řízení procesů učení
komunikuje se žáky respektujícím způsobem
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Inscenační metody, hraní rolí,
Obecné způsobilosti
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • HUGHES, Glyn. Practical classroom English. Oxford, UK. 2008.
  • SCRIVENER, Jim. Classroom management techniques. Cambridge. 2012.
  • WALSH, Steve. Exploring classroom discourse: Language in action. Oxon, UK. 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní