Vyučující
|
-
Diviš Jakub, Bc. et Mgr. M.Litt.
-
Tesařová Petra, Mgr.
-
Docheva Hana, PhDr. Ph.D.
-
Černá Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Bude rozšiřována slovní zásoba v rámci témat týkajících se každodenního života a bude procvičováno její použití. Konkrétní probíraná témata: jídlo, rodinný život, peníze, charita, dopravní prostředky, stereotypy, úspěch a neúspěch, společenské chování, sport, lidské vztahy. Bude rovněž procvičován repertoár běžných gramatických prostředků a vzorců v rámci snadno předvídatelných situací. Dále bude pokračovat výcvik srozumitelné výslovnosti. Účastníci se budou aktivně zapojovat do situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se mluví cílovým jazykem. Budou se aktivně zapojovat do rozhovorů o tématech, která jsou jim známá, o něž se zajímají nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Budou procvičovat vyprávění příběhů, přiblížení obsahu filmu nebo knihy a vyjádření své reakce. Poslechové texty budou delší, vyslovovány zřetelně a s všeobecně známým přízvukem. Účastníci budou procvičovat porozumění hlavním myšlenkám nekomplikovaných faktografických textů o běžných tématech, se kterými se setkávají v práci, ve škole a ve volném čase. Texty ke čtení budou používat slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo která se vztahuje k práci účastníků. Účastníci budou procvičovat psaní jednoduchých souvislých textů na témata, která dobře znají nebo která je osobně zajímají (např. popis osoby neformální e-mail- poděkování, článek o dopravě ve městě, příběh z cestování). Výcvik pravopisu se zaměří na vytváření srozumitelných souvislých textů s použitím správného pravopisu, interpunkce a úpravy. V rámci lexikologie bude teoretický výklad doplněn praktickými aktivitami. Témata: práce se slovníkem; lexikologie jako věda, "false friends", polysemy a homonymy, synonymy a antonymy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předmět je určen pro studenty učitelství 1.stupně ZŠ. |
Znalost angličtiny minimálně na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). B1 specifikace viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky; lexikologie: charakterizovat základní vztahy mezi lexikálními jednotkami (polysemie, homonymie, synonymie, antonymie); vysvětlit hlavní způsoby tvoření slov v angličtině; seznámit se s rozdíly v lexiku mezi dvěma nejrozšířenějšími regionálními variantami - britskou a americkou angličtinou; |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět běžným tématům, se kterými se setkávají v práci, ve škole, ve volném čase, atd., a hovoří o nich; porozumět smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů týkajících se současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jejich osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně; porozumět textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jejich práci; porozumět popisům událostí, pocitů a přáním v osobních dopisech; komunikovat ve většině situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví; spontánně hovořit o tématech, která jsou jim známá, o něž se zajímají nebo která se týkají každodenního života; psát jednoduché souvislé texty na témata, která dobře znají nebo která je osobně zajímají. Lexikologie: identifikovat základní vztahy mezi lexikálními jednotkami (polysemie, homonymie, synonymie, antonymie); vysvětlit hlavní způsoby tvoření slov v angličtině; poznat rozdíly v lexiku mezi dvěma nejrozšířenějšími regionálními variantami - britskou a americkou angličtinou; aktivně pracovat se slovníkem. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
5 průběžných testů, před ústní zkouškou musí student úspěšně zvládnout 1 závěrečný test. |
Doporučená literatura
|
-
Oxford studijní slovník. Výkladový slovník s českým překladem hesel.. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-430655-3.
-
COE, N., M. HARRISON & PATERSON, K. Oxford Practice Grammar. (s výkladem gramatiky v češtině).. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 987-0-19-457975-9.
-
LATHAM-KOENIG, C., & OXENDEN, C. English File. Intermediate. Multipack A, third edition.. Oxford: Oxford University Press,, 2013. ISBN 987-0-19-452048-5.
|