Vyučující
|
-
Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce, jak ústní, tak písemné. Studenti si rozšiřují slovní zásobu a procvičují gramatické jevy. Témata, ve kterých se rozvíjí všechny jazykové dovednosti a zároveň jazykový systém 1/Talentovaní lidé (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 2/Zvyky a chování (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 6 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Odborné dovednosti |
---|
Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozsah slovní zásoby pro témata související s talentovanými lidmi, zvyky a chováním. |
gramatické prvky související s tématy talentovaní lidé, zvyky a chování |
Odborné dovednosti |
---|
Umí se vyjadřovat sebevědomě, jasně a zdvořile ve formálním nebo neformálním jazyce, přiměřeně situaci a osobě (osobám), které se to týká. |
Dokáže komunikovat spontánně, často prokazuje plynulost a lehkost vyjadřování i v delších složitých úsecích řeči. |
Dokáže psát srozumitelné, podrobné texty na různá témata související s oblastí jeho zájmu, sspojovat a hodnotit informace a argumenty z různých zdrojů. |
Dokáže číst s velkou mírou samostatnosti, přizpůsobuje styl a rychlost čtení různým textům a účelům a selektivně používá vhodné referenční zdroje. |
Dokáže porozumět článkům a zprávám týkajícím se současných problémů, v nichž autoři zaujímají určitá stanoviska nebo názory. |
Rozumí standardnímu mluvenému projevu v přímém přenosu nebo vysílání na známá i neznámá témata, s nimiž se běžně setkává v osobním, společenském, akademickém nebo profesním životě. |
Dokáže jasně a podrobně popsat a prezentovat vybraných témat týkajících se oblasti jeho/jejího zájmu, přičemž své myšlenky rozvádí a podporuje vedlejšími body a relevantními příklady. |
Umí plynně, přesně a efektivně používat jazyk ve vybraných tématech, přičemž jasně označuje vztahy mezi myšlenkami. |
Dokáže spontánně komunikovat s dobrou gramatickou kontrolou bez větších známek nutnosti omezovat to, co chce říci, a přijmout úroveň formálnosti odpovídající okolnostem. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
3 průběžné testy, 1 závěrečný |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
HUGHES John, a DUMMETT, Paul. Life. Upper Intermediate. Workbook. 2nd ed.. National Geographic Learning, 2018. ISBN 9781337286282.
-
STEPHENSON, Helen, HUGHES, John, a DUMMETT, Paul. Life. Upper Intermediate. Student's Book. 2nd ed.. National Geographic Learning, 2018. ISBN 9781337286121.
|