Předmět: Bloková výstupová praxe

« Zpět
Název předmětu Bloková výstupová praxe
Kód předmětu KAN/ATRS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti praxi realizují ve dvojici. Každý student odpovídá za výuku 6 vyučovacích hodin, které naplánoval ve spolupráci se svým kolegou. Ten se také účastní výuky jako pozorovatel, popřípadě asistent. Následně odučené hodinu také s kolegou reflektuje, a to i ve spolupráci s provázejícím učitelem/oborovým didaktikem. Celkem ve dvojici dojde k realizaci 12 vyučovacích hodin. Své zkušenosti a poznatky studenti průběžně písemně zpracovávají a reflektují a následně své poznatky diskutují v hodinách oborové didaktiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Klinická praxe pod dohledem
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát základní principy výuky anglického jazyka
vyjmenovat oblasti, které jsou součástí plánování výuky
Výsledky učení
popsat školní prostředí
popsat základní chod jazykové výuky na škole
popsat klíčové aspekty, které podporují kolegiální učení a spolupráci
Odborné dovednosti
odučit jazykovou jednotku
propojit výuku mezi jednotlivými hodinami a zajistit její souvislost
využít výukové materiály, které jsou k dispozici
reflektovat na svůj výstup ve výuce
identifikovat své silné a slabé stránky jako učitel
poskytnout podpůrnou zpětnou vazbu na přípravu do výuky
vést s kolegou reflektivní rozhovor o odučené hodině
reflektovat spolupráci s kolegou
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Klinická praxe pod dohledem,
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Klinická praxe pod dohledem,
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Richards, J. C. Key issue in language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press. 2015.
  • Scrivener, J. Classroom management techniques. Cambridge. 2012.
  • Scrivener, J. Learning teaching. 3rd ed.. Macmillan Education. 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr