Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti praxi realizují ve dvojici. Každý student odpovídá za výuku 6 vyučovacích hodin, které naplánoval ve spolupráci se svým kolegou. Ten se také účastní výuky jako pozorovatel, popřípadě asistent. Následně odučené hodinu také s kolegou reflektuje, a to i ve spolupráci s provázejícím učitelem/oborovým didaktikem. Celkem ve dvojici dojde k realizaci 12 vyučovacích hodin. Své zkušenosti a poznatky studenti průběžně písemně zpracovávají a reflektují a následně své poznatky diskutují v hodinách oborové didaktiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Klinická praxe pod dohledem
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní principy výuky anglického jazyka |
vyjmenovat oblasti, které jsou součástí plánování výuky |
Výsledky učení |
---|
popsat školní prostředí |
popsat základní chod jazykové výuky na škole |
popsat klíčové aspekty, které podporují kolegiální učení a spolupráci |
Odborné dovednosti |
---|
odučit jazykovou jednotku |
propojit výuku mezi jednotlivými hodinami a zajistit její souvislost |
využít výukové materiály, které jsou k dispozici |
reflektovat na svůj výstup ve výuce |
identifikovat své silné a slabé stránky jako učitel |
poskytnout podpůrnou zpětnou vazbu na přípravu do výuky |
vést s kolegou reflektivní rozhovor o odučené hodině |
reflektovat spolupráci s kolegou |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Richards, J. C. Key issue in language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press. 2015.
-
Scrivener, J. Classroom management techniques. Cambridge. 2012.
-
Scrivener, J. Learning teaching. 3rd ed.. Macmillan Education. 2011.
|