Vyučující
|
-
Kohoutová Jana, Mgr.
-
Tesařová Petra, Mgr.
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Černá Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Současné přístupy k výuce a učení se cizímu jazyku dětí mladšího školního věku. Počáteční výuka jazykových prostředků a poslechu s porozuměním cizojazyčného projevu; mluvení s oporou; počáteční čtení cizojazyčného textu; počáteční cizojazyčný písemný projev; integrace dovedností. Využití mezipředmětových vztahů. Využití her, příběhů, písní, rýmů a dramatických aktivit v hodinách angličtiny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 4 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
studovat učitelský obor; užívat angličtinu na minimální jazykové úrovni B2 SERRJ (viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky) |
Výsledky učení |
---|
seznámit se se specifiky práce s malými dětmi; seznámit se se vzdělávací dokumenty závazné pro výuku angličtiny na 1. stupni ZŠ. |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat vzdělávací program (RVP ZV - 1.stupeň) z hlediska. očekávaných výstupů učení žáka a učiva); správně posoudit a interpretovat potřeby a schopnosti žáků a vybrat odpovídající techniky a postupy výuky; navrhnout vyučovací hodiny angličtiny různých témat se zaměřením na rozvoj všech řečových dovedností a jazykových prostředků; navrhnout praktické činnosti s využitím maňáska, příběhů, písní, rýmů a her. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
CAMERON, L. & MCKAY, P. Bringing creative teaching into the young learner classroom. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 987-0-19-442248-2.
-
OLIVER, R. & PHILP, J. Focus on Oral Interaction.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-400084-0.
-
PINTER, A. Teaching Young Language Learners. Oxford: Oxford University Press,, 2006. ISBN 0-19-442207-0.
-
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
SLATTERY, M. Teaching with Bear. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-443306-8.
|