Předmět: Výuka angličtiny dětí mladšího školního věku

« Zpět
Název předmětu Výuka angličtiny dětí mladšího školního věku
Kód předmětu KAN/AVMD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kohoutová Jana, Mgr.
  • Tesařová Petra, Mgr.
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Černá Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Současné přístupy k výuce a učení se cizímu jazyku dětí mladšího školního věku. Počáteční výuka jazykových prostředků a poslechu s porozuměním cizojazyčného projevu; mluvení s oporou; počáteční čtení cizojazyčného textu; počáteční cizojazyčný písemný projev; integrace dovedností. Využití mezipředmětových vztahů. Využití her, příběhů, písní, rýmů a dramatických aktivit v hodinách angličtiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Seminář
  • Kontaktní výuka - 22 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 4 hodiny za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
studovat učitelský obor; užívat angličtinu na minimální jazykové úrovni B2 SERRJ (viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky)
Výsledky učení
seznámit se se specifiky práce s malými dětmi; seznámit se se vzdělávací dokumenty závazné pro výuku angličtiny na 1. stupni ZŠ.
Odborné dovednosti
analyzovat vzdělávací program (RVP ZV - 1.stupeň) z hlediska. očekávaných výstupů učení žáka a učiva); správně posoudit a interpretovat potřeby a schopnosti žáků a vybrat odpovídající techniky a postupy výuky; navrhnout vyučovací hodiny angličtiny různých témat se zaměřením na rozvoj všech řečových dovedností a jazykových prostředků; navrhnout praktické činnosti s využitím maňáska, příběhů, písní, rýmů a her.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Portfolio,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Doporučená literatura
  • CAMERON, L. & MCKAY, P. Bringing creative teaching into the young learner classroom. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 987-0-19-442248-2.
  • OLIVER, R. & PHILP, J. Focus on Oral Interaction.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-400084-0.
  • PINTER, A. Teaching Young Language Learners. Oxford: Oxford University Press,, 2006. ISBN 0-19-442207-0.
  • SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
  • SLATTERY, M. Teaching with Bear. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-443306-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr