Vyučující
|
-
Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na aktuální problematiku ve výuce anglického jazyka, která vycházejí z témat objevujících se ve školské legislativě, v odborných publikacích a na konferencích v České republice i v mezinárodním kontextu (např. role angličtiny jako mezinárodního jazyka, trendy ve výukových materiálech, apod.).Studenti získají povědomí o vývoji a proměně oboru a nezbytnému požadavku celoživotního vzdělávání se.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Studium textů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat aktuální stav vybraného tématu |
znát základní podtémata a problematiku vybraného tématu |
vysvětlit důležitost vybraného tématu z pohledu výuky anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
diskutovat proměnu profese |
aplikovat teoretické poznatky daného tématu do plánování a vedení výuky |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
ALSAGOFF, Lubna et. al., eds. Principles and practices for teaching English as an international language.. New York, 2012. ISBN 9780415891677.
-
ELLIS, Rod. Language teaching research and language pedagogy.. Oxford, 2012. ISBN 9781444336108.
-
KERR, Philip. Philip Kerr's 30 Trends in ELT. Cambridge: Cambridge University Press. 2022.
-
MATSUDA, Aya. ed. Principles and practices of teaching English as an international language.. Londýn, 2012. ISBN 9781847697042.
|