Předmět: Vybraná témata ve výuce angl. jazyka

« Zpět
Název předmětu Vybraná témata ve výuce angl. jazyka
Kód předmětu KAN/AVTA2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět se zaměřuje na aktuální problematiku ve výuce anglického jazyka, která vycházejí z témat objevujících se ve školské legislativě, v odborných publikacích a na konferencích v České republice i v mezinárodním kontextu (např. role angličtiny jako mezinárodního jazyka, trendy ve výukových materiálech, apod.).Studenti získají povědomí o vývoji a proměně oboru a nezbytnému požadavku celoživotního vzdělávání se.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Studium textů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat aktuální stav vybraného tématu
znát základní podtémata a problematiku vybraného tématu
vysvětlit důležitost vybraného tématu z pohledu výuky anglického jazyka
Odborné dovednosti
diskutovat proměnu profese
aplikovat teoretické poznatky daného tématu do plánování a vedení výuky
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Kooperativní výuka,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Diskuse,
Kooperativní výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Výstupní projekt,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • ALSAGOFF, Lubna et. al., eds. Principles and practices for teaching English as an international language.. New York, 2012. ISBN 9780415891677.
  • ELLIS, Rod. Language teaching research and language pedagogy.. Oxford, 2012. ISBN 9781444336108.
  • KERR, Philip. Philip Kerr's 30 Trends in ELT. Cambridge: Cambridge University Press. 2022.
  • MATSUDA, Aya. ed. Principles and practices of teaching English as an international language.. Londýn, 2012. ISBN 9781847697042.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr