Předmět: Vybraná témata ve výuce angl. jazyka

« Zpět
Název předmětu Vybraná témata ve výuce angl. jazyka
Kód předmětu KAN/AVTA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět se zaměřuje na aktuální problematiku ve výuce anglického jazyka a reflektuje take stávající odbornou diskusi v českém i v mezinárodním kontextu. Konkrétně je tento předmět koncipován modulově se zaměřením na otázku výuky cizího jazyka dětí mladšího školního věku a zabývá se take tématem využívání překladu a mateřského jazyka ve výuce angličtiny. 1. Současné přístupy k výuce a učení se cizímu jazyku dětí mladšího školního věku. 2. Překlad (a mateřština) ve výuce cizího jazyka. 3. Překlad jako proces, překlad jako produkt. 4. Vybrané teoretické přístupy - funkční přístup k překladu. 5. Vybrané postupy a aktivity (TILT, TOLC, etc.).

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Studium textů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 20 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat aktuální stav vybraného tématu
znát základní podtémata a problematiku vybraného tématu
vysvětlit důležitost vybraného tématu z pohledu výuky anglického jazyka
Odborné dovednosti
diskutovat proměnu profese
aplikovat teoretické poznatky daného tématu do plánování a vedení výuky
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Kooperativní výuka,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • BUTZKAMM, Wolfang, & CALDWELL, John A. The bilingual reform. A paradigm shift in foreign language teaching.. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 2009. ISBN 9783823364924.
  • COOK, Guy. Translation in language teaching.. Oxford: OUP, 2010. ISBN 978 019 4424752.
  • GONZÁLEZ DAVIES, Maria. Multiple voices in the translation classroom: Activities, tasks and projects.. Amsterdam: John Benjamins Publishing, 2004. ISBN 90 272 1661 4.
  • KERR, Philip. Translation and own-language activities.. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-64578-3.
  • SLATTERY, Mary, & WILLIS, Jane. English for primary teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press., 2001. ISBN 0-19-437563-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní