|
Vyučující
|
-
Beranovská Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Štelmachová Jaroslava, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kydlíčková Vladimíra, Mgr. Ph.D.
-
Rabanová Jana, Mgr.
-
Bednářová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Štruncová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do předmětu; Současné přístupy k výuce a učení se cizímu jazyku dětí mladšího školního věku, např. Task-based learning, Topic-based learning, Total Physical Response, Communicative Approach; Výuka jazykových prostředků v cizojazyčné výuce: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostudium literatury, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| kAN / AJ1, AJ2, AJ3 |
| Komunikovat v anglickém jazyce alespoň na úrovni B1 /SERR. |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat věkové zvláštnosti a způsoby učení se žáka 1. stupně, popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových prostředků - slovní zásoba, výslovnost, mluvnice, seznámit se s dostupnými výukovými zdroji praktických činností (určených k procvičování jazykových prostředků pro malé děti v odborné literatuře a na Internetu, ohodnotit své znalosti, znát odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových prostředků při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé prostředky a to jak individuálně tak i integrovaně, vyhledat v odborné literatuře a na Internetu jazykové činnosti a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí, ohodnotit vlastní získané učitelské dovednosti a popíše své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka 1. stupně, používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
CAMERON, L. & MCKAY, P. Bringing creative teaching into the young learner classroom. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-442248-2.
-
HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441975-8.
-
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
SLATTERY, M. Vocabulary Activities. Oxford: Oxford University Press,, 2004. ISBN 0-19-442196-3.
|