Vyučující
|
-
Aschenbrennerová Anna, Mgr. Ph.D.
-
Svitáková Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Bystřická Alena, Mgr.
-
Šmídová Eliška, Mgr.
-
Postelnyk Jana, Mgr. Ph.D.
-
Rousová Šárka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do předmětu; Současné přístupy k výuce a učení se cizímu jazyku dětí mladšího školního věku, např. Task-based learning, Topic-based learning, Total Physical Response, Communicative Approach; Výuka jazykových prostředků v cizojazyčné výuce: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostudium literatury, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
kAN / AJ1, AJ2, AJ3 |
Komunikovat v anglickém jazyce alespoň na úrovni B1 /SERR. |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat věkové zvláštnosti a způsoby učení se žáka 1. stupně, popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových prostředků - slovní zásoba, výslovnost, mluvnice, seznámit se s dostupnými výukovými zdroji praktických činností (určených k procvičování jazykových prostředků pro malé děti v odborné literatuře a na Internetu, ohodnotit své znalosti, znát odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu, |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových prostředků při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé prostředky a to jak individuálně tak i integrovaně, vyhledat v odborné literatuře a na Internetu jazykové činnosti a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí, ohodnotit vlastní získané učitelské dovednosti a popíše své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka 1. stupně, používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
CAMERON, L. & MCKAY, P. Bringing creative teaching into the young learner classroom. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-442248-2.
-
HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441975-8.
-
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
SLATTERY, M. Vocabulary Activities. Oxford: Oxford University Press,, 2004. ISBN 0-19-442196-3.
|