Předmět: Didaktika angličtiny 1

« Zpět
Název předmětu Didaktika angličtiny 1
Kód předmětu KAN/ME1E
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Aschenbrennerová Anna, Mgr. Ph.D.
  • Svitáková Markéta, PhDr. Ph.D.
  • Bystřická Alena, Mgr.
  • Šmídová Eliška, Mgr.
  • Postelnyk Jana, Mgr. Ph.D.
  • Rousová Šárka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do předmětu; Současné přístupy k výuce a učení se cizímu jazyku dětí mladšího školního věku, např. Task-based learning, Topic-based learning, Total Physical Response, Communicative Approach; Výuka jazykových prostředků v cizojazyčné výuce: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostudium literatury, Seminář
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
kAN / AJ1, AJ2, AJ3
Komunikovat v anglickém jazyce alespoň na úrovni B1 /SERR.
Výsledky učení
charakterizovat věkové zvláštnosti a způsoby učení se žáka 1. stupně, popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových prostředků - slovní zásoba, výslovnost, mluvnice, seznámit se s dostupnými výukovými zdroji praktických činností (určených k procvičování jazykových prostředků pro malé děti v odborné literatuře a na Internetu, ohodnotit své znalosti, znát odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu,
Odborné dovednosti
aplikovat teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových prostředků při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé prostředky a to jak individuálně tak i integrovaně, vyhledat v odborné literatuře a na Internetu jazykové činnosti a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí, ohodnotit vlastní získané učitelské dovednosti a popíše své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka 1. stupně, používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Doporučená literatura
  • CAMERON, L. & MCKAY, P. Bringing creative teaching into the young learner classroom. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-442248-2.
  • HADFIELD, J. & HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-441975-8.
  • SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language.. Oxford: Oxford University Press,, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
  • SLATTERY, M. Vocabulary Activities. Oxford: Oxford University Press,, 2004. ISBN 0-19-442196-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr