Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
-
Tesařová Petra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Interakce ve třídě Výuka a hodnocení řečových dovedností: poslech s porozuměním a mluvení a jejich vzájemná integrace Komunikativní kompetence a její složky, implikace pro výuku. Plánování výuky zaměřené na mluvení a poslech
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Seminář
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 6 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Odborné dovednosti |
---|
Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat principy a kroky postupu výuky a hodnocení daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení; |
rozumět odborné terminologii spojené s obsahem předmětu. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat principy a kroky postupu výuky daných řečových dovedností - poslechu s porozuměním a mluvení při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně; |
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
McKAY, Penny. Assessing Young Language Learners.. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 9780511733093.
-
READ, Carol. Carol Read's 101 Tips for Teaching Primary Children.. Cambridge: Cambridge University Press, 2023. ISBN 9781009086431.
-
SHIN, Joan Kang, a CRANDALL, JoAnn. Teaching Young Learners English. National Geographic Learning, 2014. ISBN 9781111771379.
-
SHIN, Joan Kang, SAVIC, Vera, a MACHIDA, Tomohisa. The 6 Principles for Exemplary Teaching of English Learners: Young Learners in a Multilingual World. TESOL Press., 2021. ISBN 9781945351983.
|