Předmět: Didaktika angličtiny 3

« Zpět
Název předmětu Didaktika angličtiny 3
Kód předmětu KAN/ME3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Tesařová Petra, Mgr.
Obsah předmětu
Výuka gramotností v anglickém jazyce u dětí mladšího školního věku. Výuka a hodnocení řečových dovedností: čtení s porozuměním a psaní a jejich vzájemná integrace. Plánování výuky zaměřené na čtení s porozuměním a psaní.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Seminář
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 6 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 20 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Odborné dovednosti
Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat principy a postupy výuky a hodnocení daných řečových dovedností - čtení s porozuměním a psaní; vysvětlit odbornou terminologii spojenou s hodnocením;
znát škálu výukových materiálů (včetně doplňkových)
odborná terminologie spojená s obsahem předmětu,
Odborné dovednosti
aplikuje teoretické poznatky výuky a hodnocení daných řečových dovedností při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně;
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu
kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Odborné dovednosti
Skupinová výuka,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • McKAY, Penny. Assessing Young Language Learners.. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 9780511733093.
  • READ, Carol. Carol Read's 101 Tips for Teaching Primary Children.. Cambridge: Cambridge University Press, 2023. ISBN 9781009086431.
  • SHIN, Joan Kang, a CRANDALL, JoAnn. Teaching Young Learners English. National Geographic Learning, 2014. ISBN 9781111771379.
  • SHIN, Joan Kang, SAVIC, Vera, a MACHIDA, Tomohisa. The 6 Principles for Exemplary Teaching of English Learners: Young Learners in a Multilingual World. TESOL Press., 2021. ISBN 9781945351983.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: -