Vyučující
|
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Tesařová Petra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Výuka gramotností v anglickém jazyce u dětí mladšího školního věku. Výuka a hodnocení řečových dovedností: čtení s porozuměním a psaní a jejich vzájemná integrace. Plánování výuky zaměřené na čtení s porozuměním a psaní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Seminář
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 6 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Odborné dovednosti |
---|
Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat principy a postupy výuky a hodnocení daných řečových dovedností - čtení s porozuměním a psaní; vysvětlit odbornou terminologii spojenou s hodnocením; |
znát škálu výukových materiálů (včetně doplňkových) |
odborná terminologie spojená s obsahem předmětu, |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje teoretické poznatky výuky a hodnocení daných řečových dovedností při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a to jak individuálně tak i integrovaně; |
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu |
kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
McKAY, Penny. Assessing Young Language Learners.. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 9780511733093.
-
READ, Carol. Carol Read's 101 Tips for Teaching Primary Children.. Cambridge: Cambridge University Press, 2023. ISBN 9781009086431.
-
SHIN, Joan Kang, a CRANDALL, JoAnn. Teaching Young Learners English. National Geographic Learning, 2014. ISBN 9781111771379.
-
SHIN, Joan Kang, SAVIC, Vera, a MACHIDA, Tomohisa. The 6 Principles for Exemplary Teaching of English Learners: Young Learners in a Multilingual World. TESOL Press., 2021. ISBN 9781945351983.
|