Předmět: Didaktika angličtiny 4

« Zpět
Název předmětu Didaktika angličtiny 4
Kód předmětu KAN/ME4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Černá Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
  • Tesařová Petra, Mgr.
  • Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuka heterogenních tříd (včetně žáků se specifickými poruchami učení) CLIL Využití nových technologií ve výuce angličtiny Literatura využití zjednodušené četby, příběhů, říkanek

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Studium textů
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
didaktika angličtiny - ME1, ME2, ME3
znát základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě; znát principy a kroky postupu výuky jazykových prostředků a řečových dovedností; znát nástroje hodnocení a sebehodnocení; znát některé specifické vzdělávací potřeby různých typů žáků (inkluze); znát základní vzdělávací dokumenty (RVP ZV, SERRJ, EJP); používat doplňkové zdroje nápadů na praktické činnosti do hodin, např. odbornou literaturu a Internet; znát základní odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
Odborné dovednosti
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě; vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny; aplikovat principy a kroky postupu výuky jazykových prostředků a řečových dovedností při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové prostředky nebo řečové dovednosti jak individuálně, tak i integrovaně; vyhledat v odborné literatuře a na Internetu aktivity a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k procvičování poslechu s porozuměním a mluvení; ohodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka; používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
znát různé přístupy k jazykové výuce vycházející z rozličných potřeb žáků; vysvětlit význam základních termínů z oblasti obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL) a popsat rozdíly mezi výukou cizího jazyka, jiného předmětu ve výuce cizího jazyka a výukou, která integruje obsah a jazyk; popsat a vysvětlit principy, jak efektivně integrovat ICT do výuky; vyjmenovat škálu nástrojů, které jsou k dispozici při integraci ICT do výuky; znát různé přístupy k využití anglické literatury pro děti vzhledem k věku a jazykové způsobilostí žáků.
Odborné dovednosti
diferencovat přístupy k jazykové výuce vycházející z rozličných potřeb žáků; reflektovat potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb žáků a adekvátně používají vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby; vytvořit učební jednotku(CLIL), která má jak cíle obsahové tak jazykové a splňuje didaktické postupy vedoucí k jejich naplnění včetně nástrojů hodnocení; aplikovat principy, jak efektivně integrovat ICT s využitím škály nástrojů do výuky; aplikovat různé přístupy k využití anglické literatury pro děti vzhledem k věku a jazykové způsobilostí žáků; navrhnout způsoby využití literatury ve výuce.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Test,
Portfolio,
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Sebehodnocení,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • CALABRESE, I. & RAMPONE, S. Cross-Curricular Resources for Young Learners.. Oxford: Oxford University Press,, 2007. ISBN 978-0-19-442588-9.
  • DAY, R., BASSET, J., BOWLER, B., PARMINTER, S, BULLARD, N., FURR, M., PRENTICE, N. MAHMOOD, M., STEWARD D. & ROBB, T. Bringing extensive reading into the classroom.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-442406-6.
  • HURTOVÁ, D., STRNADOVÁ, I. & ŠIGUTOVÁ, M. Anglický nápadníček (pro učitele a rodiče (nejen) dětí s dyslexií, které začínají s angličtinou.. Oxford: Oxford University Press,, 2006. ISBN 0-19-480700-2.
  • Lewis, G. Bringing technology into the classroom.. Oxford: Oxford University Press,, 2010.
  • Lewis, G. Focus on Content-Based Language Teaching.. Oxford: Oxford University Press,, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní