Vyučující
|
-
Černá Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Tesařová Petra, Mgr.
-
Kupilíková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka heterogenních tříd (včetně žáků se specifickými poruchami učení) CLIL Využití nových technologií ve výuce angličtiny Literatura využití zjednodušené četby, příběhů, říkanek
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
didaktika angličtiny - ME1, ME2, ME3 |
znát základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě; znát principy a kroky postupu výuky jazykových prostředků a řečových dovedností; znát nástroje hodnocení a sebehodnocení; znát některé specifické vzdělávací potřeby různých typů žáků (inkluze); znát základní vzdělávací dokumenty (RVP ZV, SERRJ, EJP); používat doplňkové zdroje nápadů na praktické činnosti do hodin, např. odbornou literaturu a Internet; znát základní odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě; vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny; aplikovat principy a kroky postupu výuky jazykových prostředků a řečových dovedností při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové prostředky nebo řečové dovednosti jak individuálně, tak i integrovaně; vyhledat v odborné literatuře a na Internetu aktivity a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k procvičování poslechu s porozuměním a mluvení; ohodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka; používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát různé přístupy k jazykové výuce vycházející z rozličných potřeb žáků; vysvětlit význam základních termínů z oblasti obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL) a popsat rozdíly mezi výukou cizího jazyka, jiného předmětu ve výuce cizího jazyka a výukou, která integruje obsah a jazyk; popsat a vysvětlit principy, jak efektivně integrovat ICT do výuky; vyjmenovat škálu nástrojů, které jsou k dispozici při integraci ICT do výuky; znát různé přístupy k využití anglické literatury pro děti vzhledem k věku a jazykové způsobilostí žáků. |
Odborné dovednosti |
---|
diferencovat přístupy k jazykové výuce vycházející z rozličných potřeb žáků; reflektovat potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb žáků a adekvátně používají vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby; vytvořit učební jednotku(CLIL), která má jak cíle obsahové tak jazykové a splňuje didaktické postupy vedoucí k jejich naplnění včetně nástrojů hodnocení; aplikovat principy, jak efektivně integrovat ICT s využitím škály nástrojů do výuky; aplikovat různé přístupy k využití anglické literatury pro děti vzhledem k věku a jazykové způsobilostí žáků; navrhnout způsoby využití literatury ve výuce. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
CALABRESE, I. & RAMPONE, S. Cross-Curricular Resources for Young Learners.. Oxford: Oxford University Press,, 2007. ISBN 978-0-19-442588-9.
-
DAY, R., BASSET, J., BOWLER, B., PARMINTER, S, BULLARD, N., FURR, M., PRENTICE, N. MAHMOOD, M., STEWARD D. & ROBB, T. Bringing extensive reading into the classroom.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-442406-6.
-
HURTOVÁ, D., STRNADOVÁ, I. & ŠIGUTOVÁ, M. Anglický nápadníček (pro učitele a rodiče (nejen) dětí s dyslexií, které začínají s angličtinou.. Oxford: Oxford University Press,, 2006. ISBN 0-19-480700-2.
-
Lewis, G. Bringing technology into the classroom.. Oxford: Oxford University Press,, 2010.
-
Lewis, G. Focus on Content-Based Language Teaching.. Oxford: Oxford University Press,, 2014.
|