Předmět: Didaktika angličtiny 5

« Zpět
Název předmětu Didaktika angličtiny 5
Kód předmětu KAN/ME5
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rousová Šárka, Mgr. Ph.D.
  • Aschenbrennerová Anna, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tento předmět je závěrečným předmětem didaktik angličtiny. Souhrnně reflektuje teoretická východiska výuky anglického jazyka u dětí na prvním stupni ZŠ. Studenti v propojení se zkušenostmi s výukou v rámci pedagogické praxe hodnotí své učitelské dovednosti ve vztahu ke kompetencím popsaných v European Portfolio for Student Teachers of Languages a sdílejí své zkušenosti formou komunitní učební skupiny. Na základě zjištění svých silných stránek a oblastí potřeb dalšího profesního růstu a problémů, se kterými se studenti setkali, studenti navrhují obsahovou náplň seminářů a definují si cesty dalšího profesního vzdělávání ve spolupráci se spolužáky a vyučujícím. Plánování a vedení výuky Profesní učení Mentoring Témata dle vlastních potřeb

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Seminář
  • Projekt individuální [40] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
obsah prezentovaný v rámci předmětu KAN / ME1, ME2, ME3, ME4;
Odborné dovednosti
dovednosti spojené s tématy a problematikou prezentovanými v rámci předmětu KAN / ME1, ME2, ME3, ME4
Obecné způsobilosti
není požadováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat dovednosti nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka
vyjmenovat nejméně 3 oblasti způsoby dalšího profesního růstu ve výuce aj
Odborné dovednosti
vysvětlit a obhájit postupy efektivní výuky
analyzovat výuky z různých směrů pohledů
aplikovat poznatky do plánování a hodnocení výuky
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Diskuse,
Kooperativní výuka,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Sebehodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • SHIN, J. K., & CRANDALL, J. A. Teaching young learners English: From theory to practice. Boston, 2014.
  • SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language. Oxford, 2001. ISBN 0-19-437563-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr