|
Vyučující
|
-
Bednářová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Štruncová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti provedou potřebný počet náslechů, asistují učitelům při výuce a pod vedením mentorů si naplánují, připraví, odučí a zhodnotí daný počet vyučovacích hodin na prvním stupni ZŠ. Při rozboru hodin s mentorem jsou studenti vedeni k sebereflexi. Součástí praxe je také seznámení se s chodem školy (školskými dokumenty, způsoby hodnocení žáků, povinnostmi učitelů) a mimoškolní zájmovou činností (zájmové kroužky, výlety).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Klinická praxe pod dohledem, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury, Studium textů
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 370 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 50 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| studovat učitelství 1. stupně; ovládat anglický jazyk na úrovni B2 SERR; znát základní pedagogické principy a postupy týkající se výuky angličtiny na 1. stupni ZŠ; znát specifika práce s malými dětmi. znát základní principy efektivního vedení hodiny / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě; být schopen spolupracovat s učitelem vedoucím praxi. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| asistovat vyučujícím při vyučování a mimoškolních činnostech; komunikovat s dětmi, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk studenta; aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zná práci učitele prvního stupně v ČR; zná chod školy (školské dokumenty, způsoby hodnocení žáků, povinnosti učitelů) a mimoškolní zájmovou činnost (zájmové kroužky, výlety). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit a zrealizovat výuku různých předmětů v angličtině pod vedením učitele praxe; reflektovat tuto výuku a uplatnit přitom vlastní znalosti a dovednosti získané během předchozího studia; vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny; přijmout konstruktivní kritiku a poučit se z ní; identifikovat vlastní silné a slabé stránky jako učitele. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Portfolio, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Scrivener, J. Learning teaching (2nd ed.).. Oxford, UK: Macmillan., 2005.
|