Vyučující
|
-
Černá Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti provedou potřebný počet náslechů, asistují učitelům při výuce a pod vedením mentorů si naplánují, připraví, odučí a zhodnotí daný počet vyučovacích hodin na prvním stupni ZŠ. Při rozboru hodin s mentorem jsou studenti vedeni k sebereflexi. Součástí praxe je také seznámení se s chodem školy (školskými dokumenty, způsoby hodnocení žáků, povinnostmi učitelů) a mimoškolní zájmovou činností (zájmové kroužky, výlety).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Klinická praxe pod dohledem, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury, Studium textů
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 370 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 50 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
studovat učitelství 1. stupně; ovládat anglický jazyk na úrovni B2 SERR; znát základní pedagogické principy a postupy týkající se výuky angličtiny na 1. stupni ZŠ; znát specifika práce s malými dětmi. znát základní principy efektivního vedení hodiny / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě; být schopen spolupracovat s učitelem vedoucím praxi. |
Odborné dovednosti |
---|
asistovat vyučujícím při vyučování a mimoškolních činnostech; komunikovat s dětmi, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk studenta; aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zná práci učitele prvního stupně v ČR; zná chod školy (školské dokumenty, způsoby hodnocení žáků, povinnosti učitelů) a mimoškolní zájmovou činnost (zájmové kroužky, výlety). |
Odborné dovednosti |
---|
připravit a zrealizovat výuku různých předmětů v angličtině pod vedením učitele praxe; reflektovat tuto výuku a uplatnit přitom vlastní znalosti a dovednosti získané během předchozího studia; vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny; přijmout konstruktivní kritiku a poučit se z ní; identifikovat vlastní silné a slabé stránky jako učitele. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Scrivener, J. Learning teaching (2nd ed.).. Oxford, UK: Macmillan., 2005.
|