Předmět: Didaktika 1 pro SŠ

« Zpět
Název předmětu Didaktika 1 pro SŠ
Kód předmětu KAN/SDI1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do předmětu. Nástin vývoje a současné tendence metodických směrů cizojazyčného vyučování. Plánování (RVP ZV/ŠVP, Evropský referenční rámec, cíle, struktura hodiny, příprava). Výukové materiály (kritéria efektivních materálů a jejich hodnocení, typy materiálů a zdrojů, tvorba a adaptace materialů)

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Výsledky učení
vysvětlit aspekty ovlivňující proměnlivost metodiky cizích jazyků
znát problematiku jazykového kurikula
vyjmenovat oblasti, které jsou součástí plánování výuky
popsat aspekty řízení třídy z pohledu výuky cizích jazyků
Odborné dovednosti
začít kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu.
analyzovat a hodnotit užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, ŠVP, potřeby různých typů studentů atd.)
navrhnout řešení různých situací spojených s řízením třídy
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
  • SCRIVENER, Jim. Classroom management techniques.. Cambridge, 2012. ISBN 9780521741859.
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
  • UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní