Předmět: Didaktika 2 pro SŠ

« Zpět
Název předmětu Didaktika 2 pro SŠ
Kód předmětu KAN/SDI2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováková Ludmila, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuka receptivních jazykových dovedností - čtení a poslech - a jazykových znalostí-mluvnice, slovní zásoba, výslovnost - a jejich vzájemná integrace

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Kontaktní výuka - 36 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
sDID1
Výsledky učení
popsat principy a kroky výuky slovní zásoby
popsat principy a kroky výuky gramatiky
Odborné dovednosti
vysvětlit a odůvodnit volbu metod práce
aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti
identifikovat způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci jazykových aktivit
vyhledat v odborné literatuře a na internetu jazykové aktivity a hodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí
hodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu
aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
  • UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro střední školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní