|
Vyučující
|
-
Neumann Martin, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Měnově integrační vývoj v Evropě - hlavní milníky Teoretické přístupy ke zkoumání HMU Systém fungování eurozóny a jeho mechanismy Krize v eurozóně a nový systém ekonomického vládnutí Aktuální stav, reformy a fungování eurozóny 2.0 Německý vs. francouzský přístup k eurozóně Jižní křídlo eurozóny Státy mimo eurozónu ECB jako specifický aktér Eurokrize a její politické dopady Český přístup ke vstupu a fungování eurozóny Strategie dokončení HMU
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 44 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základy procesu tvorby veřejných politik a jeho konkrétní podoby |
| charakterizovat obor veřejná politika a rozlišit základní teoretické přístupy v jeho rámci |
| identifikovat, definovat a rozlišit typy problémů ve veřejné politice |
| rozlišit různé typy analýz veřejné politiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| kriticky zhodnotit efektivitu implementace řešení konkrétního veřejně-politického problému v Evropské unii |
| samostatně aplikovat základní metody analýzy veřejných politik |
| vytvořit policy paper k aktuálním otázkám veřejné politiky ve vybrané zemi |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit specifika hospodářské a měnové politiky EU ve srovnání s dalšími veřejnými politikami |
| popsat klíčové rysy hospodářské a měnové politiky Evropské unie |
| vysvětlit roli jednotlivých typů aktérů v rámci hospodářské a měnové politiky Evropské unie |
| popsat genezi hospodářské a měnové politiky Evropských společenství a Evropské unie |
| charakterizovat modely tvorby veřejné politiky uplatňované v hospodářské a měnové politice Evropské unie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| provést rešerši všech typů veřejně-politických dokumentů k zadanému problému v oblasti hospodářské a měnové politiky Evropské unie |
| identifikovat a definovat problém v hospodářské a měnové politice Evropské unie dle konkrétního zadání |
| analyzovat zadaný problém v hospodářské a měnové politice Evropské unie ve formě ex post i ex ante policy analýzy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dyson, Kenneth; Featherstone, Kevin. The Road to Maastricht : Negotiating Economic and Monetary Union. New York : Oxford University Press, 1999.
|