Vyučující
|
-
Kocur Zdeněk, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Politický marketing, pojmy, úvod do problematiky 2. Vývoj politického marketingu ve 20.století a jeho proměny v současnosti v souvislosti s proměnami politických stran 3. Volební kampaně - politický marketing v praxi 4. Deideologizace politiky a změny v propagaci programu 5. Public relations, představení disciplíny, základní pojmy 6. PR v politice 7. Individuální kandidát ve volebních kampaních 8. Politické strany a jejich reprezentace v kampaních
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
na základní úrovni charakterizovat definice, pojmy, procesy a aktéry politického marketingu v kontextu politického, ekonomického a mediálního systému |
charakterizovat základní principy odborné práce z oblasti politického marketingu |
charakterizovat základní metodologické postupy v dané disciplíně politologie |
interpretovat roli médií a sociálních médií pro danou disciplínu politologie |
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými strategiemi politického marketingu |
popsat principy fungování postmoderního politického marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
užívat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
kriticky analyzovat a interpretovat odbornou literaturu k tématu včetně zahraniční provenience |
samostatně a v širších souvislostech interpretovat nejnovější aplikované poznatky politického marketingu |
na základní úrovni analyzovat trendy v politickém marketingu v posledním desetiletí |
vytvořit odborný výstup akceptovatelný po obsahové i formální stránce |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
uvést do souvislosti s politickým marketingem agendu-setting |
analyzovat politické strany dle orientace |
interpretovat poslední poznatky z lobbyingu a spin-doctoringu v kampaních |
vysvětlit význam sociálních médií pro politický marketing |
analyzovat politický trh a typy kampaní |
interpretovat proměny definice politický marketing v souvislosti se změnami v éře postmoderního politického marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně analyzovat četnost mediálních výskytů pojmů, témat a politických subjektů |
samostatně volit vhodný teoreticko-metodologický nástroj k analýze vybrané kampaně |
zařadit konkrétní volební kampaň k příslušnému typu na základě zadaných kritérií |
samostatně navrhovat řešení konkrétních problémů politického marketingu |
kriticky hodnotit vhodné nástroje public relations v konkrétních kampaních |
navrhovat efektivní užívání sociálních médií k propagaci politického subjektu |
samostatně analyzovat mediální kampaně politických subjektů |
samostatně volit vhodný metodologický postup k řešení konkrétní situace v oblasti politického marketingu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Dančák, Břetislav,; Hloušek, Vít. Parlamentní volby 2006 a česká politika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2006. ISBN 80-210-4161-7.
-
FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada, Praha, 2007.
-
JABŁONSKI, Andrej W. a kol. Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Nakladatelství: Barrister a Principal, 2005.
-
LILLEKER, Darren G. Political Marketing: The Cause of an Emerging Democratic Deficit in Britain?. In Wymer, Walter W. a Lees-Marshment, Jennifer (eds.). Current Issues in Political Marketing. New Y, 2005.
-
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany. In Dančák, B.; Hloušek, V. (eds.). Parlamentní volby 2006 a česká politika. IIPS. Brno, 2006.
-
PETROVÁ, Barbora. Volební kampaň v médiích. In Čaloud, Dalibor; Foltýn, Tomáš; Havlík, Vlastimil a Matušková, Anna (eds.). Volby do Poslanecké s, 2006.
|