Předmět: Politický marketing

« Zpět
Název předmětu Politický marketing
Kód předmětu KAP/PMA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocur Zdeněk, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Politický marketing, pojmy, úvod do problematiky 2. Vývoj politického marketingu ve 20.století a jeho proměny v současnosti v souvislosti s proměnami politických stran 3. Volební kampaně - politický marketing v praxi 4. Deideologizace politiky a změny v propagaci programu 5. Public relations, představení disciplíny, základní pojmy 6. PR v politice 7. Individuální kandidát ve volebních kampaních 8. Politické strany a jejich reprezentace v kampaních

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Seminář
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 55 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
na základní úrovni charakterizovat definice, pojmy, procesy a aktéry politického marketingu v kontextu politického, ekonomického a mediálního systému
charakterizovat základní principy odborné práce z oblasti politického marketingu
charakterizovat základní metodologické postupy v dané disciplíně politologie
interpretovat roli médií a sociálních médií pro danou disciplínu politologie
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými strategiemi politického marketingu
popsat principy fungování postmoderního politického marketingu
Odborné dovednosti
užívat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce
kriticky analyzovat a interpretovat odbornou literaturu k tématu včetně zahraniční provenience
samostatně a v širších souvislostech interpretovat nejnovější aplikované poznatky politického marketingu
na základní úrovni analyzovat trendy v politickém marketingu v posledním desetiletí
vytvořit odborný výstup akceptovatelný po obsahové i formální stránce
Výsledky učení
Odborné znalosti
uvést do souvislosti s politickým marketingem agendu-setting
analyzovat politické strany dle orientace
interpretovat poslední poznatky z lobbyingu a spin-doctoringu v kampaních
vysvětlit význam sociálních médií pro politický marketing
analyzovat politický trh a typy kampaní
interpretovat proměny definice politický marketing v souvislosti se změnami v éře postmoderního politického marketingu
Odborné dovednosti
samostatně analyzovat četnost mediálních výskytů pojmů, témat a politických subjektů
samostatně volit vhodný teoreticko-metodologický nástroj k analýze vybrané kampaně
zařadit konkrétní volební kampaň k příslušnému typu na základě zadaných kritérií
samostatně navrhovat řešení konkrétních problémů politického marketingu
kriticky hodnotit vhodné nástroje public relations v konkrétních kampaních
navrhovat efektivní užívání sociálních médií k propagaci politického subjektu
samostatně analyzovat mediální kampaně politických subjektů
samostatně volit vhodný metodologický postup k řešení konkrétní situace v oblasti politického marketingu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Přednáška s diskusí,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Dančák, Břetislav,; Hloušek, Vít. Parlamentní volby 2006 a česká politika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2006. ISBN 80-210-4161-7.
  • FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada, Praha, 2007.
  • JABŁONSKI, Andrej W. a kol. Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Nakladatelství: Barrister a Principal, 2005.
  • LILLEKER, Darren G. Political Marketing: The Cause of an Emerging Democratic Deficit in Britain?. In Wymer, Walter W. a Lees-Marshment, Jennifer (eds.). Current Issues in Political Marketing. New Y, 2005.
  • MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany. In Dančák, B.; Hloušek, V. (eds.). Parlamentní volby 2006 a česká politika. IIPS. Brno, 2006.
  • PETROVÁ, Barbora. Volební kampaň v médiích. In Čaloud, Dalibor; Foltýn, Tomáš; Havlík, Vlastimil a Matušková, Anna (eds.). Volby do Poslanecké s, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr