Lecturer(s)
|
-
Kocur Zdeněk, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Political marketing, terminology, introduction 2. Development of political marketing in the 20th century according to developments in political parties character 3. Electoral Campaigns - political marketing in praxis 4. Retreat of ideology in politics - changes in representation of the programme 5. Public relations, introduction of the discipline, basic terminology 6. PR in politics 7. Candidates in represented in electoral campaigns 8. Political parties represented in electoral campaigns
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Students' portfolio, Students' self-study, Seminar
- Preparation for an examination (30-60)
- 55 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
- Team project (50/number of students)
- 40 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
na základní úrovni charakterizovat definice, pojmy, procesy a aktéry politického marketingu v kontextu politického, ekonomického a mediálního systému |
charakterizovat základní principy odborné práce z oblasti politického marketingu |
charakterizovat základní metodologické postupy v dané disciplíně politologie |
interpretovat roli médií a sociálních médií pro danou disciplínu politologie |
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými strategiemi politického marketingu |
popsat principy fungování postmoderního politického marketingu |
Skills |
---|
užívat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
kriticky analyzovat a interpretovat odbornou literaturu k tématu včetně zahraniční provenience |
samostatně a v širších souvislostech interpretovat nejnovější aplikované poznatky politického marketingu |
na základní úrovni analyzovat trendy v politickém marketingu v posledním desetiletí |
vytvořit odborný výstup akceptovatelný po obsahové i formální stránce |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
uvést do souvislosti s politickým marketingem agendu-setting |
analyzovat politické strany dle orientace |
interpretovat poslední poznatky z lobbyingu a spin-doctoringu v kampaních |
vysvětlit význam sociálních médií pro politický marketing |
analyzovat politický trh a typy kampaní |
interpretovat proměny definice politický marketing v souvislosti se změnami v éře postmoderního politického marketingu |
Skills |
---|
samostatně analyzovat četnost mediálních výskytů pojmů, témat a politických subjektů |
samostatně volit vhodný teoreticko-metodologický nástroj k analýze vybrané kampaně |
zařadit konkrétní volební kampaň k příslušnému typu na základě zadaných kritérií |
samostatně navrhovat řešení konkrétních problémů politického marketingu |
kriticky hodnotit vhodné nástroje public relations v konkrétních kampaních |
navrhovat efektivní užívání sociálních médií k propagaci politického subjektu |
samostatně analyzovat mediální kampaně politických subjektů |
samostatně volit vhodný metodologický postup k řešení konkrétní situace v oblasti politického marketingu |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Self-study of literature |
Lecture supplemented with a discussion |
Skills |
---|
Seminar |
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Combined exam |
Skills |
---|
Seminar work |
Individual presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
Dančák, Břetislav,; Hloušek, Vít. Parlamentní volby 2006 a česká politika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2006. ISBN 80-210-4161-7.
-
FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada, Praha, 2007.
-
JABŁONSKI, Andrej W. a kol. Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Nakladatelství: Barrister a Principal, 2005.
-
LILLEKER, Darren G. Political Marketing: The Cause of an Emerging Democratic Deficit in Britain?. In Wymer, Walter W. a Lees-Marshment, Jennifer (eds.). Current Issues in Political Marketing. New Y, 2005.
-
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany. In Dančák, B.; Hloušek, V. (eds.). Parlamentní volby 2006 a česká politika. IIPS. Brno, 2006.
-
PETROVÁ, Barbora. Volební kampaň v médiích. In Čaloud, Dalibor; Foltýn, Tomáš; Havlík, Vlastimil a Matušková, Anna (eds.). Volby do Poslanecké s, 2006.
|