Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Koncept prohlubování evropské integrace, evropeizace veřejné politiky Pravomoci Evropské unie a politické okolnosti jejich vývoje Vnitřní trh Evropské unie - politický proces formování Klíčová témata s pojená s volným pohybem zboží, služeb, osob a kapitálu Hospodářská a měnová politika EU Politika hospodářské, sociální a územní soudržnosti Společná zemědělská politika a další sektorové politiky Vnější pravomoci Evropské unie I - společná obchodní politika, politika rozvojové spolupráce, evropská politika sousedství Vnější pravomoci Evropské unie II - společná zahraniční a bezpečnostní politika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 54 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat politický systém Evropské unie |
identifikovat klíčové mezníky ve vývoji evropské integrace |
Odborné dovednosti |
---|
kriticky zhodnotit roli jednotlivých členských států ve vývoji evropské integrace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit oblasti veřejných politik podle míry a typu zapojení Evropské unie |
popsat rozsah a typy agendy Evropské unie |
popsat vývoj a identifikovat mezníky v genezi jednotlivých veřejných politik Evropské unie |
vysvětlit principy fungování kohezní politiky Evropské unie |
vysvětlit principy fungování zemědělské politiky Evropské unie |
vysvětlit principy tvorby a fungování vnitřního trhu Evropské unie |
Odborné dovednosti |
---|
kriticky zhodnotit možnost zapojení EU do řešení konkrétního veřejně-politického problému |
kriticky zhodnotit efektivitu řešení konkrétního veřejně-politického problému na úrovni Evropské unie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Khol, R. a kol. Evropská bezpečnostní a obranná politika. Národní perspektivy.. Praha: ÚMV, 2002.
-
König, Petr. Rozpočet a politiky Evropské unie : příležitost pro změnu. 2., aktualiz. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-011-9.
-
Lacina, L. a kol. Učebnice evropské integrace, 3. vydání. Brno: Barrister & Principal., 2011.
-
Leonard, R. L. Guide to the European Union. 9th ed. London : The Economist in association with Profile Books, 2005. ISBN 1-86197-930-4.
-
Marek, Dan; Baun, Michael J. Česká republika a Evropská unie. Vyd. 1. Brno : Barrister & Principal, 2010. ISBN 978-80-87029-89-3.
|