Předmět: Angličtina pro historické dědictví

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro historické dědictví
Kód předmětu KAR/AOHD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Königová Veronika, PhDr. Ph.D.
  • Novikov Alexander, B.A.
  • Dudáček Václav, Mgr.
  • Plchová Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Čiháková Veronika, Mgr. et Mgr.
  • Trylč Karel, M.A.
  • Šára Kašpar, Ing. et BcA.
  • Houžva Martin
  • Šimáně Jana, PhDr.
Obsah předmětu
Prostřednictvím prezentací a vybraných archeologických textů se studenti naučí anglickou terminologii, metody a styl archeologické literatury. Velků důraz je kladen na relevanci vybraných textů. Studenti procvičí komunikaci v angličtině, vypracovávají domácí úkoly a jiná zadání. Učí se komunikovat v angličtině v rámci svého povolání.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 8 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2 podle SERR
Identifikovat základní morfologické a syntaktické kategorie anglického jazyka
Shrnout funkční styly a jejich charakteristiku
Disponovat odbornou terminologií v českém jazyce
Odborné dovednosti
Disponovat odbornými dovednostmi na úrovni B2 podle SERR
Sumarizovat obsah anglicky psaného odborného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky
Identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v anglickém textu
Překládat vybrané pasáže anglických textů do českého jazyka
Vytvářet vlastní odborné texty
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2+ podle SERR
Rozumět odbornému anglicky psaného textu
Disponovat znalostmi jazykového systému anglického jazyka
Aplikovat účelně relevantní terminologii
Odborné dovednosti
Disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR
Porozumět náročnějším anglicky psaným textům
Sumarizovat obsah anglicky psaného textu, identifikovat a interpretovat jeho hlavní myšlenky
Překládat do češtiny vybrané pasáže odborného textu
Vytvářet samostatně odborné prezentace a vlastní odborné texty
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Analyticko-kritická práce s textem,
Seminární výuka (diskusní metody),
Skupinová výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Analyticko-kritická práce s textem,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Samostudium,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Písemná zkouška,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Písemná zkouška,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Antiquity : a quarterly review of archaeology. Cambridge : Antiquity Publications, 1927.
  • Barker, Philip. Techniques of archaeological excavation. London : Routledge, 2001. ISBN 0-415-15152-X.
  • Bradley, Richard. The significance of monuments : on the shaping of human experience in Neolithic and Bronze Age Europe. London : Routledge, 1998. ISBN 0-415-15204-6.
  • BROOKS, C. Religious Influence and the Politics of Family Decline: Trends, Sources, and U.S. Politoval Behavior.. In American Sociological Review 67.
  • Grant, Jim; Fleming, Neil; Gorin, Sam. The archaeology coursebook : an intoduction to study skills, topics and methods. 1st pub. London : Routledge, 2002. ISBN 0-415-23639-8.
  • Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-49868-6.
  • Hodder, Ian; Hutson, Scott. Reading the past : current approaches to interpretation in archaeology. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-52884-4.
  • Kottak, Conrad Phillip. Anthropology : the exploration of human diversity. 5th ed. New York : McGraw-Hill, 1991. ISBN 0-07-035616-5.
  • Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 1st publ., 14th print. Cambridge : Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-28723-5.
  • Renfrew, C. - Bahn, P. Archaeology. Theories, Methods and Practice. Thames and Hudsons, London, 2016.
  • Shaw, Ian; Jameson, Robert. A dictionary of archaeology. 1st pub. Oxford : Blackwell, 1999. ISBN 0-631-17423-0.
  • Schiffer, Michael Brian. Behavioral archaeology : first principles. Salt Lake City : University of Utah Press, 1995. ISBN 0-87480-501-5.
  • Swan, Michael; Walter, Catherine. How english works : a grammar practice book. 1st ed., 4th impression. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-431456-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr