Předmět: Seminář 2

« Zpět
Název předmětu Seminář 2
Kód předmětu KAR/SMM2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Melzer Petr, Mgr.
  • Vaněk František, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní témata: 1.Základní etapy vývoje archeologie 2. Dějiny české archeologie 3. Nejvýznamnější osobnosti evropské a české archeologie 4. Dějiny archeologie v regionu 5. Specializace archeologické práce 6. Organizace archeologie, druhy a poslání jednotlivých institucí 7. Možnosti spolupráce s přírodovědnými a technickými obory (příklady partnerských institucí) 8. Nelegální archeologie 9. Čtení, rozbor a hodnocení odborného textu a dalších informačních zdrojů 10. Odborné psaní a citování zdrojů 11. Obrazové a další přílohy odborných textů 12. Archeologie na internetu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 9 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Shrnout základní principy a metody vědecké práce
Odborné dovednosti
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém jazyce
Používat s porozuměním odborný jazyk
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Charakterizovat základní mezníky v dějinách oboru
Načrtnout legislativní rámec oboru
Načrtnout možnosti mezioborové spolupráce
Odborné dovednosti
Formulovat význam a přínos oboru v různých souvislostech
Disponovat pokročilými schopnostmi rétoriky a diskuse
Vytvářet pokročilejší formy odborného textu
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Test,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Test,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Kuna, M. (ed.). Archeologie pravěkých Čech 1. Pravěký svět a jeho poznání.. Praha, 2007.
  • Renfrew, C. - Bahn, P. Archaeology. Theories, Methods and Practice. Thames and Hudsons, London, 2016.
  • Sklenář, Karel; Sklenářová, Zuzana. Biografický slovník českých, moravských a slezských archeologů a jejich spolupracovníků z příbuzných oborů. Praha : Libri, 2005. ISBN 80-7277-253-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr