Předmět: Seminář 5

« Zpět
Název předmětu Seminář 5
Kód předmětu KAR/SMM5
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vaněk František, PhDr. Ph.D.
  • Havel René, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Hlavním cílem archeologického semináře v třetím ročníku bakalářského studia je prohlubování znalostí teoretických přístupů, metod a nové odborné literatury, a to v úzkém vztahu k samostatnému studiu a výzkumným aktivitám studentů, které směřují k vypracování kvalitní bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 29 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Shrnout základní principy a metody vědecké práce
Odborné dovednosti
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém jazyce
Používat s porozuměním odborný jazyk
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Shrnout problematiku formálních náležitostí odborného textu
Odborné dovednosti
Aplikuje příslušnou teorii a metodu na konkrétní témata
Obhajovat vlastní výsledky a názory
Disktovat na různá témata související s problematikou historického dědictví
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (badatelské metody),
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Booth, Bob. Using ArcGIS 3D Analyst. Redlands: ESRI. 2000. 2001.
  • Johnston, Kevin. Using ArcGIS geostatistical analyst. Redlands : ESRI, 2001. ISBN 1-58948-006-6.
  • McCoy, Jill; Johnston, Kevin. Using ArcGIS spatial analyst. Redlands : ESRI, 2001. ISBN 1-58948-005-8.
  • Neustupný, Evžen. Polygons in archaeology, Památky archaeologické LXXXVII, str. 112-136. 1996.
  • Neustupný, Evžen. Příspěvky k prostorové archeologii 1. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-60-0.
  • Peng, Zhong-Ren; Tsou, Ming-Hsiang. Internet GIS : distributed geographic information services for the internet nad wireless networks. [Hoboken] : John Wiley & Sons, Inc., 2003. ISBN 0-471-35923-8.
  • Šmejda, Ladislav; Turek, Jan. Spatial analysis of funerary areas. Plzeň : Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86898-07-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr