Předmět: Motion design 2

« Zpět
Název předmětu Motion design 2
Kód předmětu KAU/AMD2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langhammer Michal, MgA.
  • Ezzeddine Jana, doc. akad. mal.
  • Hala Čestmír, Doc. MgA.
Obsah předmětu
1. - 13. - Seznámení s průběhem semestru, sdělení požadavků vyučující, zadání semestrálního projektu a zadání mezního termínu pro předložení konečné verze projektu. - Průzkum inspiračních zdrojů a příslušných technologických možností. - Průběžné zadávání, konzultace, korekce a odevzdávání dílčích seminárních úkolů. - Vypracování scénáře a storyboardu. - Grafické řešení. - Animace. - Průběžné konzultace semestrálního projektu. - Předložení konečné verze semestrálního projektu v termínu stanoveném vyučující. - Prezentace v rozsahu stanoveném vyučující, obhajoba.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 25 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní formy motion designu s jejich technologickými a výrazovými specifiky, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, základních forem a formátů využitelných pro tvorbu motion designových projektů,
Odborné dovednosti
ovládat základní technické a technologické postupy tvorby motion grafiky a typologie, navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti motiong designu, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
Obecné způsobilosti
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o pokročilých formách a využitích motion grafiky včetně jejích technických a technologických specifik, pravidel pro jednotlivé formy animované grafiky, žánry, formáty, o plánování pokročilého projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce), vybavit si konkrétní příklady využití motion designu a jejich specifických parametrů daných účelem,
Odborné dovednosti
navrhnout a vypracovat projekt motion grafiky zaměřený na vlastní disciplínu a navrhuje jeho různé podoby v různých fázích práce, aplikovat běžné znalosti o motion grafice a typografii a běžných programech pro jejich tvorbu, chápat a klást důraz na kreativní a výtvarnou stránku animace, samostatně hodnotit a zlepšovat své řemeslné a odborné dovednosti,
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Austin Shaw. Design for Motion. ISBN 9781138812093.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr