Předmět: Adobe After Effects

« Zpět
Název předmětu Adobe After Effects
Kód předmětu KAU/ANAE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štangová Daniela, MgA.
  • Langhammer Michal, MgA.
Obsah předmětu
1.- 4. Pracovní plocha, okna, menu, základní funkce, renderování. 5. - 6. Plošková animace loutky v programu After Effects. 7. - 13. Efekty, barevné korekce, klíčování, stabilizace, trekování, expressions, 3D vrstvy.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu
Odborné dovednosti
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému na základní uživatelské úrovni ovládat některé základní počítačové a digitální programy pro tvorbu grafiky, animací, atp.
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student: - používá jednotlivé varianty programu Flash pro jednoduché aplikace (www stránky, doplňky prezentací, prvky s možností interaktivních vstupu), - vytvoří jednoduchý interaktivní program, jenž je z softwarového hlediska funkční, disponuje nápaditým námětem a po výtvarné stránce je originálně zpracovaný, - zohlední cílovou skupinu či charakter adresáta, - pracuje jako součást týmu na společném ateliérovém projektu, - vyřeší samostatné seminární úkoly v podobě krátkých gagů či minipříběhů, - chápe podstatu spolupráce programátor - animátor, - aplikuje dovednosti pro převedení interaktivní aplikacedfo finální podoby v různých formátech
o technologických postupech v oblasti editace videa včetně škály doprovodných a postprodukčních efektů, o možnostech využití programu Adobe After Effect a jeho nástrojů pro editaci videa, základů filmařského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, o charakteru a možnostech video artu a jeho představitelích, o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce)
Odborné dovednosti
používat jednotlivé varianty programu Adobe After Effects pro základní editaci videa, používat editovací nástroje vida a animace jako barevné korekce, klíčování, stabilizace, trekování, expressions, 3D vrstvy, zohlednit cílovou skupinu či charakter adresáta, aplikovat dovednosti pro převedení projektu do videa v různých formátech, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami
Obecné způsobilosti
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Přednáška s diskusí,
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr