Vyučující
|
-
Štangová Daniela, MgA.
-
Langhammer Michal, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1.- 4. Pracovní plocha, okna, menu, základní funkce, renderování. 5. - 6. Plošková animace loutky v programu After Effects. 7. - 13. Efekty, barevné korekce, klíčování, stabilizace, trekování, expressions, 3D vrstvy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému na základní uživatelské úrovni ovládat některé základní počítačové a digitální programy pro tvorbu grafiky, animací, atp. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student: - používá jednotlivé varianty programu Flash pro jednoduché aplikace (www stránky, doplňky prezentací, prvky s možností interaktivních vstupu), - vytvoří jednoduchý interaktivní program, jenž je z softwarového hlediska funkční, disponuje nápaditým námětem a po výtvarné stránce je originálně zpracovaný, - zohlední cílovou skupinu či charakter adresáta, - pracuje jako součást týmu na společném ateliérovém projektu, - vyřeší samostatné seminární úkoly v podobě krátkých gagů či minipříběhů, - chápe podstatu spolupráce programátor - animátor, - aplikuje dovednosti pro převedení interaktivní aplikacedfo finální podoby v různých formátech |
o technologických postupech v oblasti editace videa včetně škály doprovodných a postprodukčních efektů, o možnostech využití programu Adobe After Effect a jeho nástrojů pro editaci videa, základů filmařského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, o charakteru a možnostech video artu a jeho představitelích, o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce) |
Odborné dovednosti |
---|
používat jednotlivé varianty programu Adobe After Effects pro základní editaci videa, používat editovací nástroje vida a animace jako barevné korekce, klíčování, stabilizace, trekování, expressions, 3D vrstvy, zohlednit cílovou skupinu či charakter adresáta, aplikovat dovednosti pro převedení projektu do videa v různých formátech, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
|